• Åttiosjua

Mini dator köp..

Jag har kommit in på en utbildning jag ska läsa med start till hösten och är nu på jakt efter en mini pc som jag kan ha med mig i väskan på tåget.

Hade tänkt mig den billigast tänkbara runt 3000 kr. Finns det några bra och seriösa sidor på internet där man kan beställa en mini pc? 10 tum hade jag tänkt och det räcker

• Svar på tråden Mini dator köp..
  • Åttiosjua

Jag har sett men det är märket Acer och det är inte bra har jag hört men tack ändå.

• Anova

Är minipc så bra? Blir det inte jobbigt i längden att arbeta med en sådan liten dator?
    Jag har själv en 15-tummare, den hängde med under studietidens resor med buss (12 mil enkel väg) och det gick hur bra som helst.
    Försten, kolla batteritiden, den kan vara viktig om det inte finns uttag på tåget.

• Lussekatten87

min man köpte en minipc,en DELL som han är väldigt nöjd med! Den är dessutom väldigt snygg,blå färg.
    inns ej vad han gav för den,men det var kanske 2000...?!

• Åttiosjua
    Anova skrev 2010-06-26 20:44:14 följande:
    Är minipc så bra? Blir det inte jobbigt i längden att arbeta med en sådan liten dator?
    Jag har själv en 15-tummare, den hängde med under studietidens resor med buss (12 mil enkel väg) och det gick hur bra som helst.
    Försten, kolla batteritiden, den kan vara viktig om det inte finns uttag på tåget.
    Ja inget fel på mini pc. Ska dessutom bara ha den att arbeta på under tågresan. Har en annan laptop hemma och även en stationär så en mini pc räcker. Dom flesta ligger på en batteritid mellan 8-11 timmar och jag har en tågresa på 40 min så ingen fara =)
  • Åttiosjua
    Lussekatten87 skrev 2010-06-26 20:54:51 följande:
    min man köpte en minipc,en DELL som han är väldigt nöjd med! Den är dessutom väldigt snygg,blå färg.
    inns ej vad han gav för den,men det var kanske 2000...?!
    Okej jag får kolla in det då. Vet du var han köpte den?
  • ThePointOfItAll

Köpte en Samsung för 2995 på Onoff och är jättenöjd, syrran har en HP som vi båda tycker är sämre. Batteriet håller minst 4 timmar iaf.

• Åttiosjua
    ThePointOfItAll skrev 2010-06-26 21:26:27 följande:
    Köpte en Samsung för 2995 på Onoff och är jättenöjd, syrran har en HP som vi båda tycker är sämre. Batteriet håller minst 4 timmar iaf.
    När köpte du den? Kikade på Onoff:s hemsida och dom har sannerligen ingen mini pc med märket samsung för det priset du nämnde.
  • ThePointOfItAll
    Åttiosjua skrev 2010-06-26 21:33:56 följande:
    När köpte du den? Kikade på Onoff:s hemsida och dom har sannerligen ingen mini pc med märket samsung för det priset du nämnde.
    I april var det tror jag, i butik men det borde ju inte skilja så mycket i pris mot på nätet.
Svar på tråden Mini dator köp..