inze skrev 2010-06-27 13:42:27 följande:
Den du länkar till har ett 6-cellsbatteri och den jag länkade till bara ett 3-cellsbatteri så det är möjligt att "din" om man ställer in den så strömsnålt man kan lyckas komma i närheten av 11 timmar. Min som också har ett 6-cellsbatteri står att det ska räcka 5-8 timmar och ca 6 klarar min trots att jag ökat på ljusstyrkan på skärmen vid batteridrift.
Som komplement till en större laptop och en stationär är en netbook jättebra tycker jag. Jag har så och även om min andra bärbara är tämligen liten (12,1 " skärm) så är den större och tyngre än netbooken som med lätthet går ner i handväskan och som fungerar bra på resande fot.
Ja det har den. Ingen laptop håller väl den exakta batteritid som det står den ska klara. Jag är nöjd om den håller 6 timmar. Sen kan man ju ladda den.
Mm håller med dig. En netbook kan man ha med sig i handväskan i princip. Att det ska vara så svårt att välja rätt bara. Tveksam till Asus först för jag har för mig att dom inte är ett bra märke men den duger säkert till det jag ska ha den och dessutom hyffsat billig.