• Åttiosjua

Mini dator köp..

Jag har kommit in på en utbildning jag ska läsa med start till hösten och är nu på jakt efter en mini pc som jag kan ha med mig i väskan på tåget.

Hade tänkt mig den billigast tänkbara runt 3000 kr. Finns det några bra och seriösa sidor på internet där man kan beställa en mini pc? 10 tum hade jag tänkt och det räcker

• Svar på tråden Mini dator köp..
  • Åttiosjua
    ThePointOfItAll skrev 2010-06-26 21:58:37 följande:
    I april var det tror jag, i butik men det borde ju inte skilja så mycket i pris mot på nätet.
    Den finns nog inte kvar på nätet då iallafall. Synd måste hitta en bra dator
  • inze

Jag har en Samsung NC10 som jag tycker fungerar jättebra. Batteriet räcker minst 6 timmar och då har jag ändå ändrat så att skärmen är ljusare än vad den är om man har den inställd för bästa batterilängd.

Den finns väl inte längre men Samsung ahr nyare modeller med ännu bättre batteritid och som även är spilltåliga, t ex:
    http://www.webhallen.com/hardvara/107252-samsung_n210-atom_n450-1gb-250gb-10.1_led-win_7_starter-svart
    Kostar lite mer än 3000:-- dock

• frökenelisabeth

Nu har jag ingen minidator direkt, utan en mellanstorlek (13 tum), men jag har alltid haft Acer och alltid varit jättenöjd. Så att Acer generellt skulle vara dåligt håller jag inte med om!

• mmonika77

Har också en Acer minipc som försäljaren på onoff tyckte var värdelös men jag har klarat mig super på den, kan ha facebook, familjeliv, google osv öppet, fungerar hur bra som helst... har aldrig haft något problem förutom att tänka på att bluetooth inte fungerar på win 7 än så länge trots att det står i annonserna.

• Åttiosjua

Jag ska kolla in webhallen. Är Asus Eee en bra mini dator? Hittade en vit för 2290 kr. Och den var snygg också. Men har för mig det inte är ett så känt märke.
    Har som sagt hört att Acer inte är bra och att det lätt går sönder och inte finns delar till just dom så undrar om det är samma sak med Asus Eee?

• Lussekatten87
    Åttiosjua skrev 2010-06-26 21:06:57 följande:
    Okej jag får kolla in det då. Vet du var han köpte den?
    tror att det var elgiganten...kan fråga honom sen.
  • Åttiosjua
    magicadespell skrev 2010-06-27 08:45:17 följande:
    Jag har en acer aspire one 9"- jag älskar den! Lätt att ta med i handväskan :)...
    Ja dom är ju så små och väger ingenting. :) Perfekt
  • Åttiosjua
    Lussekatten87 skrev 2010-06-27 08:48:26 följande:
    tror att det var elgiganten...kan fråga honom sen.
    Ja gör det :)
  • inze
    Åttiosjua skrev 2010-06-27 08:41:06 följande:

Jag ska kolla in webhallen. Är Asus Eee en bra mini dator? Hittade en vit för 2290 kr. Och den var snygg också. Men har för mig det inte är ett så känt märke.
    Har som sagt hört att Acer inte är bra och att det lätt går sönder och inte finns delar till just dom så undrar om det är samma sak med Asus Eee?

De 4 som recenserat den på Prisjakt verkar rätt nöjda i alla fall:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=505548
    Där kan du också se att Expert har den för 1999:--
Svar på tråden Mini dator köp..