Åttiosjua skrev 2010-06-27 12:10:54 följande:
www.prisjakt.nu/produkt.php?e=537373
Denna står det har 11 timmar batteritid men någon recention tror jag sa det var 5-6 timmar som den faktiskt höll.
Momalicious: Vad menar du? Är inte dom flesta datorer lite plastiga? Jag kommer köpa en mini pc enbart för att kunna lätt bära den med mig när jag pendlar på tåget till och från skolan i höst. Har en annan laptop och en stationär hemma så det kommer nog funka fint.
Den du länkar till har ett 6-cellsbatteri och den jag länkade till bara ett 3-cellsbatteri så det är möjligt att "din" om man ställer in den så strömsnålt man kan lyckas komma i närheten av 11 timmar. Min som också har ett 6-cellsbatteri står att det ska räcka 5-8 timmar och ca 6 klarar min trots att jag ökat på ljusstyrkan på skärmen vid batteridrift.
Som komplement till en större laptop och en stationär är en netbook jättebra tycker jag. Jag har så och även om min andra bärbara är tämligen liten (12,1 " skärm) så är den större och tyngre än netbooken som med lätthet går ner i handväskan och som fungerar bra på resande fot.