Någon som gjort två vändningsförsök (vid olika graviditeter)?
Hej
2008 väntade jag mitt första barn, hon låg i säte och jag gjorde ett vändningsförsök i v36 ungefär. Det misslyckades och var rejält obehagligt! Hon hade redan fixerat sig med rumpan nedåt och satt stenhårt fast.
Nu väntar jag barn nr två, jag är i v32 och även denna gång ligger bebisen i säte. Jag VILL inte vara med om vändningsförsök igen, men jag vill heller inte snittas igen Och jag VÄGRAR föda i säte, det är inte ett alternativ kanske jag ska tillägga, så kommentarer om att "det är inte så obehagligt undanbedes".
Jag undrar därför om det finns någon som varit med om två vändningsförsök och kan säga om det var likadant eller ej? I och med att mitt första vändningsförsök misslyckades så kändes det lite som att jag gjort det "i onödan" och jag vill jättegärna inte göra om det OM det inte finns garantier för att det lyckas.
En gyllene medelväg, känner jag, är att jag hade fått beviljad igångsättning direkt efter så att jag inte behöver gå efteråt och oroa mig för att bebis skulle vända sig tillbaka om det nu skulle lyckas. Men de sätter ju inte igång så tidigt som v36.
Kan ju tillägga att jag inte får en tid fosterlägeskontroll pga av semestertider. När min BM pratade med dom så sa de bara att man får boka tid för vändning direkt för annars så "tar jag upp TVÅ tider". Men vadå, är det inte bättre att jag "bara" bokar upp en barnmorska för fosterlägeskontroll istället för en BM OCH en läkare för vändning, när jag egentligen bara vill ha fosterlägeskontroll och kommer hoppa ner från britsen direkt efter ultraljudet som de ändå gör innan vändning?
Nu blev det ju lite mycket "blaj" för en enkel fråga, men vad jag vill veta är egentligen om det finns någon här inne som gjort två vändningsförsök och kan säga om det var likadant eller ej?