Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Spindelbett? snabba svar tack...:(

Nu e jag mkt fundersam, har fått bett på magen som ser ut som spindelbett då det e ett litet mellanrum mellan 2 ingånshål, mkt små dock. skulle kunna ha vart fr en tveskjärt, men jag misstänker att det är spindelbett?

Nu är jag orolig då jag är gravid, kan det påverka barnet? är svenska giftiga?
    brukar dom bitas?

åh nu e jag orolig....
    snälla svara snabbt.

såg just en jävel i badrummet...hua..

• Svar på tråden Spindelbett? snabba svar tack...:(
  • Bubbis10
    Michisen skrev 2010-06-26 22:22:47 följande:
    Nej, det kan inte påverka barnet.
    Nej, svenska spindlar är inte tillräckligt giftiga för att påverka en människa.
    Nej, de brukar inte bitas om de inte verkligen blivit provocerade.

Dessutom är svenska spindlars mandibler inte tillräckligt kraftiga för att kunna penetrera mänsklig hud.
    tack så mkt för svaret, men jag har 3 bett med ingångshål...mkt små, men dom finns där..tror jag just tog boven, skrek högt...uch...mår illa..
    asså jag har fått dessa bett när jag sovit, kanske den krypit på mig å jag klämt den eller nåt?
  • Bubbis10
    Michisen skrev 2010-06-26 22:28:13 följande:
    Det är högst osannolikt.
    Vill du tro det så gör du ju det, men att den skulle ha överlevt ditt klämmande på den och lyckats bita dig tre gånger och dessutom överlevt för att "anfalla" dig igen nu är inte riktigt i linje med hur svenska spindlar fungerar.

Hur som helst så finns det fortfarande inte några svenska spindlar som klarar av att ge bett som kan ge dig några som helst symtom eller påverka barnet i magen.

Ha en trevlig kväll i vart fall.
    ok, mja jag e nog lite hysterisk här nu då jag såg den jäveln nyss, fick kraftig ångest då jag har spindelfobi....ok,men du ska ha jätte tack för ditt svar, detta e ett område som jag inte alls kan, asså betten jag har kliar inte å gör inte ont, men små prickar typ...jaja e det inte farligt så e det d viktigaste.. tack så mkt å önskar dig d-samma :)
  • Bubbis10
    jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:00:23 följande:
    Vilka svenska spindlar tänker du på?
    Alla de tre stora svenska spindlarna: korsspindel, kärrspindel och husspindel klarar väl bita genom hud? Och de är väl i internationella mot ganska aggressiva?
    ja asså jag har bett på magen samt ryggen, har kollat upp det på vc å dom sa att det kunde vara spindelbett eller ngn annan insekt,men inte omöjligt spindel...sen hittade jag en stor brun sate dagen efter 1 dag eller 2, urk
  • Bubbis10
    TwistedSister skrev 2010-06-30 21:09:12 följande:
    Åh fy vad hemskt, ryser usch. Men nä det ska inte vara farligt för bebisen men fy vad läskigt! Vågade du fånga den själv?
    Jag har blivit biten av korsspindel, och de kan visst bita igenom!
    ja asså att jag inte dog av skräck..jag skrek högt å håren reste sig överallt, jag mådde bokstavligt illa. tog skon å drämde till den allt vad jag hade å skrek högt samtidigt!!
  • Bubbis10
    jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:15:49 följande:
    Ja vissa källa.
     Kärrspindeln kan förövrigt bita genom människohud enligt en del diskussioner jag sett på nätet nu.

Jo jag tror jag läste ngn stans att just kärrspindel kunde bita igenom..jag tryckte hål å rev typ sönder betten å det kom både blod å cellvätska såklart, jag tvättade rent med tvål å vatten å nu baddar jag det på ryggen med koksalt.

Mkt otrevligt å min fobi för spindlar har ju inte minskat nu....

• Bubbis10
    Lillatroll skrev 2010-06-30 21:32:25 följande:
    Nataliel: åh ditt inlägg gav mig ångest. Ryser i hela kroppen. Men jättebra info.

TS: jag avskyr spindlar så hade också blivit nojjig om jag hade trott att jag hade blivit biten. 
    Instämmer natalieL tack så mkt för din info.

nojjig, ja jag kollar min säng,golv,tak varje kväll...kan få för mig nu efter detta att det kryper på mig, slänger mig upp , ja det jag kan då..haha å tänder lampan...det har ju satt sig asså.
  • Bubbis10
    jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:38:12 följande:
    Kärrspindeln ska även vara ovanligt aggressiva om man ser till spindlar över hela jordklotet.
    Biter mer än gärna tillskillnad från andra spindlar som hellre flyr.
    Tror även Korsspindeln kan bita igenom men inte lika hårt.
    Men fy va otrevligt!!! Min syster säjer att hon åxå har fått spindelbett, hon hade 4 st på benet när hon vaknade, å vi bor inte ens så nära varandra, så det e ju knappast samma spindel men samma beteende, hua...ryser....
  • Bubbis10
    Echidna skrev 2010-06-30 21:41:06 följande:
    Tveksamt att nån svensk spindel är giftig för en männsika. Även om de kan bita igenom vår hud så blir det på sin höjd lite rodnad och klåda. Såvida du inte har importerat nån giftspindel då. Men nu talar jag ju om våra "egna" spindlar. Oroa dig inte. Tvätta med lite tvättsprit om du är orolig.
    Tack så mkt, jo jag har ju kollat upp det å även om svenska spindlar kan bita så e dom inte giftiga, jag tvättar det med koksalt då det nu e ett litet sår....
  • Bubbis10
    TwistedSister skrev 2010-06-30 22:01:35 följande:
    Men gud va modig du e! Jag hade sprungit gråtandes in till grannen antagligen (har väl hänt förr fast inte där jag bor nu) Jag vågar inte döda dem för jag har sån orealistisk skräck att deras släktingar ska komma och hämnas. Spindlarna alltså, inte grannarna
    *skratt* modig, du jag var stel av skräck å mådde så illa att kräkan var nära..asså skulle jag lämnat den å hämtat ngn annan så kanske den smitit å gömmt sig å då hade jag inte kunnat sova...
    ska kolla länken som ni pratar om nu....
Svar på tråden Spindelbett? snabba svar tack...:(