Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Spindelbett? snabba svar tack...:(

jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:00:23 följande:
    Vilka svenska spindlar tänker du på?
    Alla de tre stora svenska spindlarna: korsspindel, kärrspindel och husspindel klarar väl bita genom hud? Och de är väl i internationella mot ganska aggressiva?
    Jag tvivlar på det. Starkt. Små spindlar har inte kraft nog att penetrera hud. Fan, en av världens farligaste spindlar, svarta änkan, är bara farlig för nyfödda, den kan helt enkelt inte bita igenom hud annat om det är extremt mjuk som hos nyfödda.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx

För övrigt har jag också två små bett bredvid varandra ibland, men det är inte spindelbett. Det kan vara annat som biter två hål nära varandra, spindlar har inte så stor käft.

• Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:09:36 följande:
    Har du någon kunskap om spindlar eller sitter du bara och spekulerar nu?
    För du har ganska fel om Svarta änkan.
    Nope. Jag har läst om det ganska nyligen faktiskt. De är tokgiftiga, men kan inte bita igenom en vuxen människas hud. Men jag ska se om jag hittar något om det.
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:10:35 följande:
    Nope. Jag har läst om det ganska nyligen faktiskt. De är tokgiftiga, men kan inte bita igenom en vuxen människas hud. Men jag ska se om jag hittar något om det.
    Fast nu har jag läst att den exakta motsatsen, att de kan bitas, men att deras gift inte alls är så farligt om man inte är sjuk eller gammal. Hur de kan bitamänniskor är dock litet skumt, då de är knappt en centimeter stora...
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:17:03 följande:
    Haha ägd, så går det när gamla gubbar påstår saker. Håll dig till det du kan du, vad det nu skulle kunna vara =D
    Som sagt, jag har läst två helt olika saker på olika håll nu. Och det gynnar inte din sak att agera hånfullt. Jag är inte intresserad av att förmedla annat än saker jag hört eller läst, och som jag tror mig ha koll på. Alla har fel ibland, och då lär man sig. Din sorts beteende gör att folk får svårare att erkänna att de har fel, och det är knappast konstruktivt, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    nataliel skrev 2010-06-30 21:45:34 följande:
    är nog ganska osannolikt att det blir så pass stora bett här i Sverige men:).
    Japp. Med tanke på vilken info det läggs ned på att informera om de farliga djur vi har i Sverige (fästingar framförallt) så är det ju i så fall märkligt tyst om spindlar, om de skulle vara ett uns farliga för människor.
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2010-06-30 21:51:26 följande:
    Äh men det är kul att trycka till gamla gubbar när de tror de har rätt  =) hihi
    Jag är inte så gammal och definitivt inte gubbe. :P
Svar på tråden Spindelbett? snabba svar tack...:(