• Bubbis10

Spindelbett? snabba svar tack...:(

Nu e jag mkt fundersam, har fått bett på magen som ser ut som spindelbett då det e ett litet mellanrum mellan 2 ingånshål, mkt små dock. skulle kunna ha vart fr en tveskjärt, men jag misstänker att det är spindelbett?

Nu är jag orolig då jag är gravid, kan det påverka barnet? är svenska giftiga?
    brukar dom bitas?

åh nu e jag orolig....
    snälla svara snabbt.

såg just en jävel i badrummet...hua..

• Svar på tråden Spindelbett? snabba svar tack...:(
  • Bubbis10
    Echidna skrev 2010-06-30 22:51:51 följande:
    Få inte mardrömmar nu Pregga! Det där är ju extremt, först o främst så är det inte en svensk spindel och sen har mannen förmodlige misskött bettet alt inte gått till en läkare i tid. Men visst finns det oerhört gifiga spindlar utomlands typ Australien. Men du bor ju i sverige så =)
    *skratt* näe asså jag förstod ju att det där knappast har hänt av en svensk spindel å som du säjer, säkert så e det misskött fr början, jag har ett litet sår på ryggen efter bettet men det e för att jag själv rev upp det å klämde ut ev gift...jo jag bor i sverige, tack å lov....haha
  • Bubbis10
    lillamig1980 skrev 2010-06-30 22:52:33 följande:
    Men FEL har du.
    Jag har svarta änkor i mitt garage och i trädgården (bor inte i Sverige).
    Bett från svarta änkor är tyvärr valiga och mycket farliga. Det är inte giftet som är det farligaste, utan de bakterier de bär på. Blodförgiftning är vanligt vid spindelbett och många har förlorat fingrar eller tår efter spindelbett. Min make var nära att förlora ett finger av spindelbett.

Vid bett av svart änka, brun änka, brown recluse och liknande spindlar är det akuten som gäller.
    åh jisses...ska kolla min säng extra innan jag lägger mig ida asså....
  • jaghopparhögt
    lillamig1980 skrev 2010-06-30 22:52:33 följande:
    Men FEL har du.
    Jag har svarta änkor i mitt garage och i trädgården (bor inte i Sverige).
    Bett från svarta änkor är tyvärr valiga och mycket farliga. Det är inte giftet som är det farligaste, utan de bakterier de bär på. Blodförgiftning är vanligt vid spindelbett och många har förlorat fingrar eller tår efter spindelbett. Min make var nära att förlora ett finger av spindelbett.

Vid bett av svart änka, brun änka, brown recluse och liknande spindlar är det akuten som gäller.
    Är inte nekrosen hemsk när man blir biten av en Svart änka?
  • Towanda

Det börjar klia på hela min kropp... Fan... Jag är orimligt rädd för spindlar, och på en vecka har det varit två stora kraftiga snabba spindlar inne i lägenheten. Jag gallskriker av skräck när jag ser dem, men sen tvingar jag mig med bultande hjärta att döda dem, för om man inte dödar spindeln så kommer den tillbaka. Och förökar sig. Som i en dålig skräckfilm... Död

• Echidna

Kan vi inte fånga spindlarna och sätta dem i terrarium ist? mkt roligare jue

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Bubbis10

Var nu ute å tvättade av det med koksalt, det e fortfarande ömt å lite rött, sen e det 2 små tydliga ingångshål...

• Bubbis10

Men ni tror iallafall inte att det påverkar bebis i magen?

• Echidna
    Pregga skrev 2010-06-30 23:11:24 följande:
    Men ni tror iallafall inte att det påverkar bebis i magen?
    Nejdå det tror jag inte alls på, skulle ett myggbett påverka babyn? Möjligtvis en fästing, Tror inte ens att ett bistick (om du är allergisk) skulle påverka babyn. Det krävs trots allt ganska mkt för att påverka babyn.
  • Bubbis10
    Echidna skrev 2010-06-30 23:13:01 följande:
    Nejdå det tror jag inte alls på, skulle ett myggbett påverka babyn? Möjligtvis en fästing, Tror inte ens att ett bistick (om du är allergisk) skulle påverka babyn. Det krävs trots allt ganska mkt för att påverka babyn.
    Ok, tack så mkt för svaret...kan jag släppa det iallafall, obehagligt när jag kollar i spegeln å ser de 2 små hålen,(sticken) . näe du har såklart rätt, jag e ju inte allergisk...å mina andra bett har läkt fint..
  • Echidna
    Pregga skrev 2010-06-30 23:18:06 följande:
    Ok, tack så mkt för svaret...kan jag släppa det iallafall, obehagligt när jag kollar i spegeln å ser de 2 små hålen,(sticken) . näe du har såklart rätt, jag e ju inte allergisk...å mina andra bett har läkt fint..
    Förstår om du är lite orolig, du är ju bara rädd om din guldklimp. Men kvinnokroppen är ju ganska bra funtad på så sätt.. babyn tar ju all näring i första hand, vi får allt som blir kvar. Om du fortfarande är orolig så tänk på alla sprutnarkomaner - all skit de sprutar rakt in i blodet. Och de flesta får friska barn.
Svar på tråden Spindelbett? snabba svar tack...:(