• Åsiktskvinnan

Hjälp mig bli en glad förälder igen!

Kan någon peppa mig?

Är döless på mina söner.... Den äldsta, stjäl pengar och cigg, jag låser in dom så fort jag kommer ihåg.  OM han ska tex diska, ja då är disken inte ren så jag måste antingen göra om eller säga till honom att göra om, OM han ska hänga tvätt, så hänger han den knölig, (jag har pratat, visat, så det är bara slarv) Jag kan inte lita på att han går ut med hunden, han ljuger mig rakt upp i ansiktet. När det är skola så gör han inga läxor, slarvar med tiderna.
    Den yngsta tonåringen är ordentlig på alla sätt och vis, MEN såååå jobbig, han ska berätta allt för mig hela tiden, pockar på min uppmärksamhet som en typ, 3-åring.

Just nu är jag så jävla less......

• Svar på tråden Hjälp mig bli en glad förälder igen!
  • JellyBean

Kanske dags att börja agera?

Om min äldsta son hade agerat så då jävlar hade han fått veta att han levde!
    Om han är är över 18 då hade jag hivat ut honom. ( tough love )

Om han bor hemma, då hade jag strippat ner han rum till endast madrassen och han hade fått betee sig därefter för att få tillbaka sina saker.

Han skulle få lära sig gör jag A så händer B.

• Åsiktskvinnan

Han är under 18, jag har försökt med det mesta tycker jag, men inget hjälper. Jag har tagit av honom allt som varit av värde för honom, dragit in på pengar, utegångsförbud, just nu har jag hans mobil tex. Men det hjälper inte.

• JellyBean

Hmm....så då antar jag att han har dom kläder han har på kroppen och en madrass på golvet?

Då har du gjort allt.  Och givetvis sakerna får han INTE tillbaka nästa dag eller så, utan dom kan du hålla undan/slänga/låsa in tills han börjar sköta sig.

Eller har du lust att berätta mer och berätta tex vad du har gjort.

Låter som det inte finns någon fadersgestalt runt?

Hur mår din son i övrigt?

• nr01

Hur kastar man ut ngn över 18?

intetnyttundersolen!!!!!
  • JellyBean
    nr01 skrev 2010-06-27 19:55:29 följande:
    Hur kastar man ut ngn över 18?
    intetnyttundersolen!!!!!
    Öh..man fixar hem lite banalådor, fyller upp dom, inte så mycket antagligen för han bor i mitt hus så det är antagligen lite. sen ut med det.

Så klart!
  • JellyBean

Sen givetsvis ser man ju till honom i smyg och ber andra göra det.
    Och det första rop på hjälp och man ser en 180 graders vänding är man där han är med första bästa helikopter.

• nr01

Hm.. önskade ett svar som ginge använda, Skrattande

intetnyttundersolen!!!!!
  • nr01

Har alltid sagt att de åker ut vid 18, konstigt de kommer tillbaka som en boomerang.

intetnyttundersolen!!!!!
  • JellyBean
    nr01 skrev 2010-06-27 20:05:39 följande:
    Har alltid sagt att de åker ut vid 18, konstigt de kommer tillbaka som en boomerang.
    intetnyttundersolen!!!!!
    Deras önskan eller din? Att dom kommer tillbaka alltså :)
  • Åsiktskvinnan
    JellyBean skrev 2010-06-27 19:48:56 följande:
    Hmm....så då antar jag att han har dom kläder han har på kroppen och en madrass på golvet?

Då har du gjort allt.  Och givetvis sakerna får han INTE tillbaka nästa dag eller så, utan dom kan du hålla undan/slänga/låsa in tills han börjar sköta sig.

Eller har du lust att berätta mer och berätta tex vad du har gjort.

Låter som det inte finns någon fadersgestalt runt?

Hur mår din son i övrigt?
    Pappan bor på annan ort och har inte visat något föräldrarskap de senaste 5åren.
    Sonen mår bra, har kompisar, glad, trevlig osv. Som jag skrev, har jag tagit av honom de som är av värde för honom, mobil, tv, dator, dragit in på månadspengen, utegångsförbud.
Svar på tråden Hjälp mig bli en glad förälder igen!