• carolina36

Startar med provera/pergo idag....

Jag ska ta första tabl m provera idag, ska äta 10 dagar och sen börja med pergo på cykeldag 5. Usch jag är lite nervös för biverkningar, verkar som det är många som mår uslet när de äter provera, illamående, huvudvärk, vallningar och humörsvängningar... låter ju inte så lockande men vad gör man inte?

Fler som börjar nu i dagarna?

• Svar på tråden Startar med provera/pergo idag....
  • carolina36
    MD77 skrev 2010-06-30 07:08:16 följande:
    Vanligast är att du bara äter pergo i 5 dagar, enkel, dubbel eller trippeldos, inte 10 dagar!
    Provera och Primolut äter man i 10 dagar. 
    Miss av mig, jag menade förstås provera
  • MD77

Anade nästan det men tänkte att det är bäst att jag skriver det utifall att det skulle vara så att du trodde att man skulle äta pergo i 10 dagar Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Mini Söderling

Ja man får samma effekt av proveran efter 8 dagar som tur är för mig eftersom jag mår så dåligt av dom.
    Jag får mycket större blödning när jag får mens efter dom har fått springa på toa massa extra gånger i dag .
    Har du börjat din kur nu ?

• dragonesse

Jag åt Provera två gånger för att sätta igång mensen, en riktig pina! Mådde urkass och pendlade från att vara asförbannad till jätteledsen, hade inget direkt mellanläge... usch.

Men det var det värt, för efter två behandlingar med provera och pergotime fick jag mitt plus! Är i vecka 18 nu och har börjat känna av bebisen i magen, underbart!

Har skrivit om mina behandlingar på min blogg, gå gärna in och läs om du är nyfiken. Eller fråga om det är något du undrar över!

♥(¯`°?.¸ ♥ popcorn79.blogspot.com ♥¸.?°´¯)♥
  • carolina36

Kanske va det proveran jag började känna av igår då, humöret va inte det bästa... Blev arg på min kille för en skitsak och kände mig ledsen.

Fick ett brev hem från gyn igår, med en remiss om blodprover som jag ska ta. Ett S-SFH prov och ett kromosomansalysprov för att kontroller äggstockarnas funktion, Detta pga att "det finns vissa tveksamheter om äggstockarnas funktion"  stod det i brevet :o( Vad betyder nu detta? Usch känner mig ledsen och deppig idag. Känns inte bra alls...

• carolina36
    carolina36 skrev 2010-07-01 08:26:51 följande:
    Kanske va det proveran jag började känna av igår då, humöret va inte det bästa... Blev arg på min kille för en skitsak och kände mig ledsen.

Fick ett brev hem från gyn igår, med en remiss om blodprover som jag ska ta. Ett S-SFH prov och ett kromosomansalysprov för att kontroller äggstockarnas funktion, Detta pga att "det finns vissa tveksamheter om äggstockarnas funktion"  stod det i brevet :o( Vad betyder nu detta? Usch känner mig ledsen och deppig idag. Känns inte bra alls...

S-FSH ska det förstås stå
  • carolina36

En fråga till... Jag slutade med min p-piller för snart 2 månader sedan. Jag fick många konstiga symtom i kroppen när jag slutade bla mkt molnande värk runt äggstockarna. Det försvann för ca 2 veckor sen men de sista dagarna nu är det tillbaka igen, kan det vara pga av provera tabletterna? Har ju bara ätit dem 4 dagar ännu...

• Pirripirri
    carolina36 skrev 2010-07-01 10:11:48 följande:
    En fråga till... Jag slutade med min p-piller för snart 2 månader sedan. Jag fick många konstiga symtom i kroppen när jag slutade bla mkt molnande värk runt äggstockarna. Det försvann för ca 2 veckor sen men de sista dagarna nu är det tillbaka igen, kan det vara pga av provera tabletterna? Har ju bara ätit dem 4 dagar ännu...
    Jag tror det är att äggstockarna "vaknar till liv". Follikelproduktion
  • carolina36

Dag 6...  Har gått upp i vikt sen jag började med provera! Rynkar på näsan Inte alls kul, känner mig pluffsig... Flera som gått upp i vikt av dem?

• MD77

Ja, känner mig som en, och ser ut som en säl Glad Inte alls kul, men om resultatet blir barn så är det värt allt! Jag försöker tänka så...

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Startar med provera/pergo idag....