• Vettig mamma

Skulle du välja ditt äldsta eller yngsta barn?

Om du och din man/sambo skulle seperera, och han skulle få vårdnaden om ett barn, och du om ett barn (om ni hade två barn tillsammans), skulle du då välja ditt äldsta barn, eller ditt yngsta? Delad vårdnad är inget alternativ.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 16:24
    Försök att tänka er in i att situationen skulle uppstå. Ni skulle alltså bli tvungna att välja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 19:53
    Men om man föreställer sig att man inte kunde placera barnen ihop i samma familj, då? Utan det var såhär det var, att en skulle till pappan och en till mamman. Och jag frågar därför att jag har hört många säga att de skulle välja sitt äldsta barn för att hen kom först.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du välja ditt äldsta eller yngsta barn?
  • LuMa

Helt omöjlig fråga att svara på.
    Hur skulle man kunna välja ett av sina barn?
    Nä.

• Jackie och prinsarna

Nu har jag tre barn, men jag tycker den frågan är helt omöjlig. Jag skulle inte kunna välja mellan mina barn!

Men om man då tar in den aspekten att minstingen ammas så skulle jag "välja" honom även om han säkerligen skulle klara sig utmärkt på ersättning.

Men vad hemskt att behöva välja mellan sina barn!  

★ Alexander 060929 ★ Eliah 080107 ★ Maximilian 100509
  • SilverEmma

Äldsta. Enbart för att sambon känner den minsta bättre än mig då jag började jobba heltid när hon var 3½ vecka. Så för hennes skull så mår hon nog bäst av att fortsätta vara med sin pappa.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Clobberella

Ofta så blir det väl så att barnen tyr sig till var sin förälder när man har två barn. I så fall skulle jag välja den som var mest mammig.

• SilverEmma

Det är väl inte svårt att tänka sig in i situationen? Eller är det bara jag.

• Slagsmålsklubben

Jag tycker egentligen att det är helt omöjligt att välja mellan barnen. Jag har tre barn, men om jag skulle bli tvungen att välja mellan min äldsta eller min yngsta, så skulle det bli min yngsta, eftersom att min äldsta är pappas flicka, och min yngsta är jättemammig.

Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • LuMa
    SilverEmma skrev 2010-06-28 16:22:04 följande:

Det är väl inte svårt att tänka sig in i situationen? Eller är det bara jag.

Jo faktiskt, jag kan inte tänka mej in i en sån situation.
  • SilverEmma
    LuMa skrev 2010-06-28 16:27:19 följande:
    Jo faktiskt, jag kan inte tänka mej in i en sån situation.
    Varför inte? Jag vet att mina ungar haft det jättebra hos sin pappa om vi nu skulle separera och han skulle ha vårdnaden. (sen är ju vårdnad & umgänge två olika saker men ändå)

Det handlar ju inte om att lämna bort ena ungen till en total främling, det är ju pappan.
  • Kazeer

Jag kan inte välja mellan mina barn. Jag vill inte välja mellan mina barn, inte ens på låtsas.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Skulle du välja ditt äldsta eller yngsta barn?