pepsi max??
är det farlgit att dricka pepsi max?? vissa säger att de e jätte farlgit å dricke rinte ngt under hela grav.. ja dricke ren liter omdagen ungefär.. e det farlgit??
är det farlgit att dricka pepsi max?? vissa säger att de e jätte farlgit å dricke rinte ngt under hela grav.. ja dricke ren liter omdagen ungefär.. e det farlgit??
Nej, inte farligt..
Jag har inte hört att just pepsi max skulle vara farligt. Men min BM har sagt att man bör undvika sötningsmedel eller i alla fall inte dricka så mycket av det. Men det finns delade meningar om det så jag antar att man måste välja själv. Det är ju också koffein i pepsi och man ska inte dricka för mycket av det heller. Så du kanske inte ska dricka en hel liter per dag? Drick bara något glas. Ring din BM och fråga också.
Jag dricker vanlig cola. Vill inte dricka aspartam och andra konstiga sötningsmedel. Bättre med vanligt socker.
Jag dricker med Max, har inte hört några seriösa rön om att det är farligt så då får det vara. Kommer det fram att det finns fakta att det är farligt, så givetvis lyssnar jag. Men det skulle väl redan vara ute då? Är ju en rätt vanlig dryck.....
ja jag har hört dom somhaft noja på de å som druckit 2 liter om dagen å fåt friska barn..
såg ett program på ettan i aomras där dom sa att man måste dricka 5 liter om dagen om de ska vara farlgit för bebisen... så 1 liter kan ju inte skada...
Nej, vi dricker vidare, men man kanske ska ta det lungt för koffeinet.. Jag äter lakrits med, ska nog lägga ut en tråd och fråga om nån hört nåt där? Det går åt en del ibland Men BM bara skratta åt min lakrits så...
Så länge man inte dricker mer än tre glas om dagen är det ingen fara. Det är koffeinet som styr för min del.
De få ånger jag dricker läsk så dricker jag vanlig, dvs inte light/diet varianten...tycker det här med alla sötningsmedel osv låter lite skrämmande..men det är säkert ingen fara att dricka lite då o då..men en liter om dagen låter enligt min mening ganska mycket...
Om det hade varit farligt, så hade de/barnmorskan nog gått ut med en varning!!!
Det är koffeinet som man ska se upp med. Det finns rekomenderade dagsintag på Livsmedelsverkets hemsida. Min BM sa att koffeinet gjorde att bebisen hjärtfrekvens steg (koffein är ju upppigpigande)