Inlägg från: 4barnsMom |Visa alla inlägg
  • 4barnsMom

pepsi max??

Jag dricker med Max, har inte hört några seriösa rön om att det är farligt så då får det vara. Kommer det fram att det finns fakta att det är farligt, så givetvis lyssnar jag. Men det skulle väl redan vara ute då? Är ju en rätt vanlig dryck.....

• 4barnsMom

Nej, vi dricker vidare, men man kanske ska ta det lungt för koffeinet.. Jag äter lakrits med, ska nog lägga ut en tråd och fråga om nån hört nåt där? Det går åt en del ibland Men BM bara skratta åt min lakrits så...

• 4barnsMom

Då ska vi nog börja oroa oss för kaffet istället då... För det kan nog slinka ner mer än 2 koppar per dag ibland...

• 4barnsMom

Det är nog mycket som skulle förbjudas om det uppfanns nu, garanterat...

Men om det nu är så farligt, varför finns det inga varningstexter på flaskorna... Finns ju tillochmed på min lakritsburk! Bara undrar... Dricker för övrigt all pepsi... Gott!

• 4barnsMom

Kanske är hur känslig man är... För om det skulle vara en STOR orsak till mf/ma skulle det nog vara känt... Men mycket som inte är bra...

• 4barnsMom

Jag dricker i perioder... Så nån stund utan får ju liten som med är jättepigg. Kanske är abstinens! Nejdå, men att dricka måttligt kanske är en ide, varva med nån anna go dricka kanske, med socker i.... Tror vi/de små överlever.

Svar på tråden pepsi max??