• Rixie

pepsi max??

Jag var på en föreläsning av Tommy Svensson, jag tror att han är dietist av något slag. Han har iallafall skrivit en bok om tillsatser i mat som inte är bra. Jag som har druckit Cola light i mängder de senaste tio åren beslutade att jag aldrig skulle dricka det igen när jag läste att Aspartam (ett sötningsmedel) kan ge fosterskador. Jag som har haft två MA i rad började fundera på om det var orsaken. Troligtvis så är detta inte fallet men eftersom jag började fundera på det så tyckte jag att det var lika bra att sluta dricka läsk som innehåller Aspartam. Jag pratade med min barnmorska om detta och hon sa de visste om detta men att de inte hade fått någon rekomendation av livsmedelsverket att de skulle informera gravida om riskerna. Men hon sa också att det var bra att jag avstod.
    Nu är jag iallafall gravid i vecka 21 och förhoppningsvis så kommer det att gå bra i fortsättningen. Alla ni andra får bestämma själv hur ni vill göra angående Aspartam men jag kommer aldrig att dricka light dricka eller andra produkter innehållande Aspartam.

Svar på tråden pepsi max??