• Sassa A

Sova i babysittern...

Jag har sedan lillen kom till världen använd babysittern då den är väldigt avlastande för mig när jag är ensam hemma. Lillen sitter i den ofta och älskar att sitta i den. Han somnar jättelätt i den och kan även sova en bra stund i den... han är dryga 3 veckor..

Har testat att ta honom till sängen när han har somnat, men då vaknar han till och börjar skrika. Han lugnar ner sig så fort jag sätter honom o sittern igen.. har även försökt med att lägga honom på ett sådant babygym.. så han ligger på golvet.. men han bli jättestyrig när han ligger ner... sprattlar med ben o armar.. o han försöker vända på sig...

Men nu har jag läst att man inte ska ha sin baby i en babysitter långa perioder.. Visst, nu sitter han inte i den konstant hela dagarna, men ibland sitter han i den rätt länge..

Hur ska jag göra... eftersom han trivs så mycket i babysittern.. måste jag vänja av honom.. eller är det egentligen ingen fara om han sitter i den ofta!? Eller han snarare ligger i den..

• Svar på tråden Sova i babysittern...
  • Sassa A
    SABL skrev 2010-06-29 09:15:51 följande:
    Ludvig sov ofta nån timme eller två i babysittern, vet att rekomendationerna från BVC är att dom inte ska ligga i den så länge. Men jag valde att ignorera det då han sov så gott i den till skillnad från säng, babygym och madrass (dagtid)
    Det e samma här... under natten ligger han gott i sängen och då är det inga problem.. men dagtid går det inte..

Din son har inte fått några problem med motorik o dylikt?
  • Sassa A
    Bambiblogg skrev 2010-06-29 20:33:16 följande:
    Jag kan lugna dig med att min son SOV i sin babysitter om nätterna i början. Han sov bäst där helt enkelt. Han är nu 2 år och har inga problem alls med motoriken eller nåt... har aldrig haft...

Jag tror att dom där rekommendationerna är extremt överdrivna. Oroa dig inte, låt honom sova i den om han sover bäst där.
    Det låter lugnande... försökte med sängen idag igen eftersom man blev lite nojjig.. men han vaknade redan efter några minuter o började härja... nu ligger han och stensover i babysittern.. :) Där får han minsann stanna...
Svar på tråden Sova i babysittern...