Dark Lady skrev 2010-06-29 12:43:17 följande:
det finns de som gör det ja, och deras egoism är inte något som övriga samhället behöver acceptera eller gå med i.
Jaså, du vill alltså göra det till en fråga om en grupp som inte riktigt är med i samhället? Är det för att de inte delar dina åsikter eller det nuvarande samhällets "åsikter"?
Det behöver inte alls vara egoism som är drivkraften, det kan vara så att de anser att det är upp till var och en att ta ansvar för. Att kalla det för egoism är faktiskt riktigt lågt.
Drogliberaler är oftast cannabisrökare som vill slippa vara rädda för repressalier.
Jaså nu ger du dig på ad hominemargument, tror du att det stärker din position?
Jag känner personligen ett flertal drogliberaler som samtidigt är helnykterister och det är absolut ingen ovanlighet att exempelvis nyliberaler eller anarkister är helnyktra. De argumenterar istället utifrån aspekten om att det ska vara upp till var och en om man vill använda droger, det har väldigt lite med egoism och "eget intresse" att göra.
Jag är drogliberal men den enda drogen jag nyttjar är alkohol, ungefär 5-6 öl om året. Jag har inget intresse alls av att röka cannabis eller snorta kokain och jag skulle inte börja om det var lagligt.
De talar i eget intresse och utifrån en cannabispåverkad hjärna.
Jaså? Så de sitter där påtända och argumenterar?
Konstigt, de gånger jag har träffat påtända personer har de haft helt andra saker på hjärnan än att argumentera för att det ska vara lagligt att röka cannabis. Att ha kul exempelvis.