• Flätad

Fungerar psykodynamisk terapi?

Jag gick flera år i dynamisk terapi och det förändrade mitt liv något enormt, åt det positiva hållet förstås Vågar påstå att det räddade livet på mig faktiskt...
    Jag tror mycket på att just relationen mellan terapeut och patient är extremt viktig... Tror att min psykolog i sig betydde mer än kankse själva formen av terapi...? Jag kände så starkt att min psykolog trodde på mig, att jag inte var så hopplös som jag upplevde att resten av vårdpaketet upplevde mig Hon fanns alltid om det var något och det i sig gav mig en enorm trygghet. Men det tog ändå tid innan jag fullt ut vågade lita på henne Men det låg i lite i min problematik då, att inte våga lita på andra
     Vet inte riktigt och jag har aldrig provat kbt så det kan jag inte uttala mig om riktigt... Men jag tror ändå mest på att gå till djupet och därifrån kunna bearbeta problem, när man kanske har fått förståelse för varför problemet har uppstått! Sen har jag haft tankar om att många kanske trots att de fått insikt i bottenproblemen inte vet hur de ska hantera problemen... Där kanske kbt skulle vara en bra "uppfölning"...? Bara en tanke jag har haft  Alla är vi olika som männsikor också och det som passar den ena passar inte den andra lika väl så kanske är det tur att det finns olika former... 

Svar på tråden Fungerar psykodynamisk terapi?