ll lina skrev 2010-07-14 10:51:16 följande:
Hej, får jag vara med också? Väntar första barnet i början av mars om jag räknar rätt. Med lite tur har alltså han/hon dykt upp i tid tills när jag fyller 31 i mitten av mars. Mycket tankar nu i början (och lite panik eftersom jag måste ha skrivit klart en avhandling om en månad ungefär - och min koncentrationsförmåga verkar ha försvunnit ungefär samtidigt som graviditetstestet visade positivt). Har inte ringt MVC än, hur tidigt gjorde ni andra det? Gör de egentligen något de första månaderna? Talar de om en massa saker som man borde veta?
Tror du inte att koncentrationen försvunnit också pga det fina vädret? Och för att många tankar väcks när du blivit gravid.  Jag är glad att jag fick reda på min graviditet på min första semesterdag, nu har jag fyra veckor på mig att tänka på den innan jag börjar jobba igen.
En kompis till mig disputerade och fick sitt barn 2 veckor innan. Hon sa att det var perfekt för hormonerna fick henne att vara kolugn på disputationen. 
Jag undrar också hur tidigt man ska höra av sig till MVC. Jag ska få den 19 mars om jag ska tro de där funktionerna som räknar ut ens bedömda förlossningsdatum.
Jag plussade i måndags på BIM, så min tanke är att vänta en vecka, ta ett till test  med veckoindikator och sen ringa MVC om det ser bra ut.
Millan