• lier1979

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!

Jag är också med i lite trådar men denna passar mig också! Fyller 31 nu i juli och väntar första barnet den 2/2-2011.

Allt är så spännande, går in i vecka 10 i morgon och ska även göra VUL i morgon, direkt efter det, om allt är bra, så ska vi åka och berätta för mina föräldrar! Jag är så nervös och spänd inför deras reaktion Glad

Jag mår just nu alldeles utmärkt och det lilla illamående och trötthet som jag tidigare känt har blivit bättre. Det går lite upp och ner. Jag är dock huuungrig jämt! :)

• lier1979
    Gravid BF-Lista Baby

Lier1979, 31 år, väntar första barnet  BF 2/2 - 11
    Quirall BF 5/3 -11
  • lier1979
    Rynna: Jag vet inte om vi ska göra KUB, är lite kluven... Jag är så rädd för svaret :(
    Vi lyckades också på tredje försöket och det hade vi ju INTE väntat oss

andna: Jag valde att berätta för en arbetskollega som jag kan prata med om allt, sedan berättade jag för fler på jobbet men var samtidigt helt öppen med att vi får väl se hur det går, det finns ju ingen garanti för något! Kom ihåg, det är INTE fult att få missfall, tyvärr så händer det då och då och själv så skulle jag tycka det var jobbigt om ingen hade vetat om att jag var gravid om det skulle ske... Men det är jag!

Solig
  • lier1979
    Niiskuneiti skrev 2010-07-01 13:21:54 följande:
    "Extra tester" kanske var lite luddigt uttryckt egentligen. Är erbjuden extra UL (som ska granskas av "experter", ev genomföras vid specialklinik på annan ort) ett par veckor efter ord UL i ve 18. Då ska de kolla älskligens lilla hjärta lite extra.
    Varför ska dom kolla hjärtat lite extra, hoppas att det går bra att jag frågar! Jag har själv ett medfött hjärtfel som jag har opererat för två år sedan så det är något jag också kommer vilja göra.

Har nu varit på UL och såg en 2,4 cm stor böna med ett pickande hjärta, sprattlade lite! Sååå häftigt att se!
    Har också berättat för dom blivande morföräldrarna och det blev lite gråtkalas, dom blev jätteglada när jag visade bilden från UL :o)
  • lier1979
    Quirall skrev 2010-07-02 00:33:26 följande:
    Hehe jag och sambon var bjudna hem till några vänner i kväll för att kolla in deras nya hus, eftersom det ligger några mil utanför stan så vi behövde bil tänkte jag att alkoholbiten inte skulle bli något problem, hade även sagt tidigare på dagen att jag hade magkatarr, men när vi väl kom dit fick vi frågan vad vi ville ha att dricka, öl, vatten eller läsk, sambon tog en öl och jag bad om läsk. När sambon gått ut men drickan till trädgården bytte jag om från kjol till byxor och tyckte att min vänn slängde en förstulen blick på min mage, en liten stund kom en viskande undran, "det är inte så att du är med barn va?" Haha vad svarar man på det, jag var tyst ganska länge och sen var det ju bara att erkänna, fick en kram och sen blev det mycket babysnack resten av kvällen, så nu känns det faktiskt mera verkligt, när man får prata med någon om det :)

Grejen med magen är väl att jag tidigare alltid varit väldigt smal, och mina vänner ser mig i deras huvud fortfarande som smal fast jag de senaste åren gått upp ganska mycket, och jag har alltid varit noga med att försöka dölja mina extra kilon, men nu när hon såg magen "live" och den dessutom har börjat svullna upp väldigt mycket på kvällarna så trodde hon säkert att jag var längre gången än jag faktiskt är hahah men det bjuder jag på :)
    Hihi vad roligt! Nu börjar min lilla hmelighet läcka ut men inga kompisar vet än, vad jag vet... Bara jobbarkompisar och våra föräldrar och min syster! Vi släpper nog bomben i slutet av juli innan min semester. Funderar på att skriva något kryptiskt på facebook!
  • lier1979
    elvira78 skrev 2010-07-02 10:07:29 följande:
    Hej.

Jag blir 32 i höst. Gravid i vecka 9. Tagit oss 1,5 år att bli gravida. Skulle precis börja med hormonsprutor inför insemination när det tog sig spontant. Beräknad till 5/2 2011. Nervös för precis allt.

Mår illa hela tiden om jag inte äter så har redan lagt på mig 3 kg - tyvärr inget man kan skylla på det lilla 1,6 cm stora embryot. ;)

Har bokat privat KUB till vecka 14, pga min stora oro för att allt som kan gå fel ska gå fel.  Frågan är var man drar gränsen för att ta Fostervattenprov. De säger ju att de rekommenderar att man gör det om det är större risk än 1/300. Men samtidigt har ju FP en risk på 1/100 att det blir MF. Så jag tycker det känns jättesvårt om man skulle råka hamna på säg 1/250. Hur skulle ni göra?
    Usch jag vet inte... Sitter och tänker på samma sak. På någotvis är jag så inställd på att det inte ska vara något fel, att svaret på ett ev KUB-test ska vara bra men tänk om det inte är det... Jag vet faktistk inte. Vi har väl nästan bestämt oss för att göra KUB-test men har inte bokat än... Sådana har beslut gillar jag inte! :)
  • lier1979

Det växer alldeles säkert!
    Det är inte förrän nu som jag börjat njuta helt av att vara gravid. Känner mig inte orolig utan bara förväntansfull! Jag var och badade igår och såg både höggravida och färskingar som ammade! Man ser dom överallt numet :)

• lier1979

Det finns egentligen inget vetenskapligt som visar att hjärtfel är ärftligt, snarare att det kan orsakas av yttre faktorer så som rökning tex. Ses också oftare hos barn med kromosomfel. Men det är klart, lite orolig är man ju... Tur att dom är så duktiga att åtgärda medfödda hjärtfel! Hög överlevnadsstatistik!

• lier1979

Ni som har haft ont i brösten, har det gått över eller har ni haft lika ont hela tiden? Vilken vecka upphörde det i så fall? Tycker jag mår för bra, orolig att det stannat av... Oron bara kommer sådär plötsligt ibland...

• lier1979

Hm, tycker inte jag har några symtom alls, känner mig inte gravid men magen känns svullen... Nu vill jag se att hjärtat pickar igen :(

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011