Kattflickan skrev 2010-09-12 10:04:36 följande:
Tack alla för ert stöd, jag känner mig lite mer samlad nu, har läst på lite om alla undersökningar som kommer utföras om barnet inte har downs eller de andra två trisomierna.
Rynna: Blir jätteledsen för er skull när jag hör er historia om ert barn som också hade bred nackspalt och hjärtfel! Då vet du hur jag känner det nu. VI får se om vår historia får ett snabbt slut på måndag eller om den också blir utdragen, det finns ju ett litet hopp om att det går bra. Hur ser det ut i er nuvarande graviditet?
Millan 
Blir ledsen att höra om detta...jag är själv mycket nära släkt med ett hjärtsjukt barn. För oss kom det som en chock då man upptäckte det just efter födseln. Jag förstår att det känns tungt nu! Men nu när ni vet kan ni förbereda er bättre och jag vet inte var ni bor, men personalen i Göteborg (om ni hör dit) är helt fenomenal och den expertis som finns att tillgå är otrolig. Nu hoppas jag verkligen att det ska gå så bra som möjligt och av erfarenhet vet jag att barn med allvarliga fel också har stora chanser att klara sig. Hoppas att det inte är någon annan sjukdom förutom hjärtfelet. Styrkekramar till er!
Vi har börjat fundera lite kring detta också då jag har hjärtfel i nära släkt. Vi kommer troligtvis att göra ett extra UL för att kolla hjärtat på lilla kråkan. (Dock aldrig en tanke på abort pga en sådan sak, vill veta för att kunna förbereda) Jag känner inte till något om detta så jag skulle vara tacksam om någon kunde dela med sig lite av det, om ni vet nåt...