Inlägg från: Niiskuneiti |Visa alla inlägg
  • Niiskuneiti

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Rundabullar skrev 2010-09-20 17:57:07 följande:
    Det var min sambo som ringde efter provsvaren och läkaren sade bara att det här var det enda att kommentera. Min ålder är ju 31, så jag borde inte vara i riskzon pga ålder, och på UL såg allt "perfect" ut. Vet inte måtten, men tydligen normalt för veckan jag var i. Så det är troligen nånting i blodproven som dragit ner.

Läkaren ville bara träffa oss så snart som möjligt och diskutera. Det blir på onsdag, hoppas det klarnar lite då. Vi kommer att tenta honom rejält. 

Det är bara att få tiden att gå nu och försöka att inte oroa sig.

Vad härligt att allt såg bra ut för dig Niiskuneiti! Glad Jag tyckte också allt var tydligt på UL, men sen när jag tittar på bilderna så är det allt annat än tydligt..
    Ja, det känns verkligen skönt! Jag är dock fortsatt lite nervös tills man gjort hjärtUL, men det känns mycket bättre nu. Jag har äntligen slutat hymla också Flört Har gått klädd på jobbet så att magen inte ska synas och ingen har misstänkt nåt. Idag på jobbet hade jag på mig mammabyxor, tight tröja och bola-halsband. Inga kommentarer! Förvånad Vi får väl se om de vågar säga nåt snart....Men skönt att inte "behöva" dölja det. Var lite nervös och ville vänta till efter RUL med att berätta på jobbet.

Hoppas att ni får lite klarhet efter att ni talat med läkaren och att allt går fint för er!
  • Niiskuneiti

Haha, ja, gud vad pinsamt det kan bli om man frågar nån som sen inte är gravid!! Jag förstår att de inte törs, dessutom var jag bara en sväng på jobbet innan jag for iväg på möte. Men imorgon ska jag ta på tights + tight topp och se om det inte kan sätta fart på rykterna? Flört Lycka till du med Hejåhå Tungan ute

Men ja, jag kan ju berätta själv också!

• Niiskuneiti

Ingen reaktion! Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra....Känns så svårt att bara säga det också, måste du komma i ett sammanhang... Obestämd

• Niiskuneiti

Nej, jag förstår ju också att de inte vill fråga för tidigt. Men på nåt vis tror jag också att de inte väntar sig att jag plötsligt är gravid eftersom jag är 31 och väntar första barnet. De har liksom vant sig att jag inte skaffar barn? Men nu blir de snart varse om annat Flört

Aveetie80: Det är en lång väntan! Efter inskrivningen dröjde det 7 ve innan vi kom på RUL och en ve efter det (nästa ve alltså) ska vi på nästa BM-besök. Alltså inte varit hos BM sen inskrivningen. Känns lite konstigt, men det har ju inte behövts heller. Blir tätare besök framöver.

• Niiskuneiti

Menvadfan. Nu när jag till slut fick tag i min BM så vill hon flytta fram mötet en vecka till - igen! Suck... Fick en läkartid också, men först om två veckor. Att allt ska ta sån evinnerlig tid... Fick dock positivt besked om att det blir hjärtUL någon gång i okt.

• Niiskuneiti
    Rynna skrev 2010-09-23 19:07:11 följande:
    I går gjorde vi klassikern!
    Vi köpte en större lägenhet och inflyttning blir när jag är i v 28!
    Vi flyttar ut från centrum, närmare skogen och den friska luften till ett barnvänligt område. Hahaha! Det kom lite plötsligt!
    Här bökar det på, tycker jag känner henne lite hela tiden, mannen kände nog en liten spark härmomdagen med. v 18 nu.
    Hjärtultra om en v.
    Grattis till nya boendet :D

Vet du något om hjärtUL? Vi vet egentligen ingenting alls, mer än att de ska göra ett. Jag har varit med på en del hjärtUL på nyfödd bebis, men nu är det ju annorlunda innan den är född. Var gör ni ert?
  • Niiskuneiti
    Rynna skrev 2010-09-24 19:26:00 följande:
    Tack!

Vi gör ultrat på Östra sjukhuset i Göteborg. Vi gjorde ett i förra graviditeten så jag har bara erfarenheten från den gången att berätta om. Det var likt ett vanligt ultraljud, men mycket mer inzoomat. Man såg bara hjärtat och man hörde det med. Ibland växlade läkaren in till ett läge på skärmen där man såg flödet i rött och blått. Är det bra så antar jag att det går fort, men är det dåligt verkar det kunna ta en timme att lista ut vad som är fel... Vi gör vårt den här gången enbart eftersom det var dåligt förra gången, vi har inga indikationer på att nåt skulle vara fel den här gången och vi har bara en liten förhöjd risk eftersom vi råkat ut för det en gång.
    Okej, tack för ditt svar! Jag har mycket goda erfarenheter av hjärtsjukvården på det sjukhuset, fenomenala människor. Så det är ju toppen att ni får göra ert UL där, då kan man känna sig trygg.

Vi gör vårt i Uppsala och jag utgår från att personalen är lika bra där...Jag vet inte hurpass förhöjd risk vi egentligen har, men eftersom det finns i familjen vi vill vara förberedda ifall vårt barn skulle ha samma otur. Är mycket tacksam över att vi får det här ultraljudet trots att vi själva är fullt friska (och det här är vår första graviditet, så vi har inte varit med om nåt förut).

Hoppas det går bra för er!
  • Niiskuneiti

Arghh! Jag tror jag har foglossningar och inte alls "bara" lite ichias kvar som jag trodde. Skrikandes

• Niiskuneiti

Rundabullar: Vilken bra läkare ni fick träffa! Jag skulle inte heller välja fvp om jag var 35+, däremot är det alltid skönt med en grundlig undersökning.

Vi var på hjärtultra idag. Det var nervöst innan, men det gick verkligen superbra! Läkaren förklarade att de kunde upptäcka de allvarliga hjärtfel jag oroade mig för OM de skulle finnas där. Som tur var såg allt jättebra ut och det är så skönt att få veta det nu och inte behöva oroa sig tills efter att bebisen är född. Något mindre hjärtfel kan förstås finnas, den risken är dock inte större för oss är för någon annan och jag ville bara veta om det fanns allvarliga fel så att man kunde planera snitt på lämplig ort.

Foglossning eller ej, skönt är det inte! Hoppas det inte ska bli värre snart bara....

Har också problemet (?) att jag bara kan äta mycket lite i taget. Har haft svårt med matlusten hela tiden så det är nästan skönt att inte kunna äta så mycket. Men jag tänker att jag kanske äter för dåligt..?

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011