• Tussebus

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!

Är i vecka 7 nu. Är 30+. När började ni märka av er mage? Jag märkte den direkt. Inte så att jag har nån bebismage, bara en bullmage som jag inte haft nånsin i mitt liv. Alla shorts skär in i midjan och jag har nog bara ett par jeans som jag kan ha...  Har ingen lust att köpa nya kläder än, magen har ju inte ens börjat växa på allvar...

Får se vad de säger på VUL på fredag. Borde väl ringa till MVC och boka inskrivningstid också...

• Tussebus
    Rynna skrev 2010-07-05 10:40:58 följande:
    Jag är bara i v6, har inte märk min mage alls ännu. Förra gången vill jag mena att den började märkas i v19 kanske, men jag kunde fortfarande ha mina vanliga jeans nästan utan problem i v21.. Jobbigt att behöva köpa nya kläder redan nu. Men obehagligt om det skär in, det kanske räcker med något nytt sommarplagg?
    Var och varför ska du göra VUL om du inte är inskriven på MVC? 
    Lyckost dig! Inte ens problem med växande tuttar?

Iom att jag gjorde IVF så gör de tidigt VUL för att utesluta utomkvedeshavandeskap som annars är väldigt vanligt vid IVF av nån anledning som ingen riktigt vet ännu. Så jag gör det på sjukhuset...
  • Tussebus

Känner mig också lite nere idag. Trött och håglös, trots att vi var på VUL och jag egentligen borde vara himlastormande glad för att allt är som d ska. Hjärtat pickar som en liten maskin på myran. Vill också mest va för mig själv just nu :(

• Tussebus

Min svägerska räknade veckor hela vägen ut, men jag vet inte om hon räknade dagar också. Jag är iaf inne i v.8 nu. 3 veckor kvar till 12:e veckan...

Har fått tid för inskrivning på MVC i augusti.

• Tussebus

Jättehäftigt med enäggstvillingar! Jag säger också välkommen och lycka till! Skrattande

• Tussebus
    minolia skrev 2010-07-13 11:56:34 följande:
    Hej...hoppar in här...plussade förra veckan och har beräknad BF den 16/3. Jag fyller snart 31 år och min man och jag har försökt i över ett år och det är vårt första barn, så detta är väldigt efterlängtat.

Vi påbörjade utredning av barnlöshet i våras men det tog sig på egen hand dock efter att spolning precis var gjord.

Pratade med MVC idag men inskrivning blir inte förrän den 9/8...känns som en evighet och mycket kan ju hända innan dess. Ar döskraj för missfall...
    Grattis och välkommen! Vad tidigt du fick tid på Mvc! Jag var iofs sent ute och det är nog en populär mvc (Mama mia Söder) för jag fick inte tid förrän 16/8 och då e jag i vecka 18 redan! Hon sa bm att mellan v. 12 och 18 bör man ha skrivit in sig eller nåt... Så jag fick den tidigaste tiden de hade. Känns konstigt... Kan det verkligen stämma förresten, att jag e i vecka 18 då?
    *tänker efter* nej precis, då är det v. 13, hon måste ha tänkt fel!
  • Tussebus

Behöver lite hjälp av er: Vart köper man en skön bh till ett sjysst pris om man vill ha något att växa lite mer i? Jag fick till min stora chock reda på att jag gått från 75B till 70E/DD!! Förvånad Gravid

• Tussebus
    christine79 skrev 2010-07-14 09:43:34 följande:
    Hej!

Jag är gärna med här. Har tidigare haft 2 missfall på 8 månaders tid. Men var på ultraljud igår och fick se den lilla vifta på händerna. 12+4 var det Skrattande och allt var bra. Har haft svårt att tro på detta efter missfallen men skall försöka börja njuta och slappna av lite nu.  Kommer inte göra kub test då jag inte vet vad jag skulle göra med informationen. Har varit lite osäker om jag skulle göra det el ej men vi kom fram till detta i alla fall.
    Mitt bf datum är 21/1 2011.

kram
    Hej! Jag har ju precis ringt och pratat med bm på mvc igår och hon sa att man skulle komma mellan v12 och v.18. Om du ringer nu kan du nog få en tid då. De tycks ha mkt att göra för jag fick en ganska sen tid.
  • Tussebus
    Daniela01 skrev 2010-07-19 10:02:29 följande:
    är så nervös ska på ultraljud idag och är i v.14+2. förra graviditeten gjorde jag ul v.13+ och fick då reda på att fostret hade dött.. Så nu är jag super nervös orolig och ja.. jag önskar klockan kunde bli 14;00 och jag var där och det var gjort redan. Att ultraljud skall skapa sån ångest.. Jag hade nog varit glad om det inte var så att jag har haft 3mf/ma sen tidigare.. kännde bara för att klaga av mig lite :)
    Spännande! Det kommer gå bra Hör av dig sen och meddela hur fint det såg ut
  • Tussebus

Jag har tränat karate tidigare, men i våras la jag det på hyllan då jag kände att jag behövde ta det lugnt om jag nånsin skulle bli med barn. Tappade dessutom suget även om de ville att jag skulle gå upp till svart bälte, eller om det var just det som gjorde att jag tappade suget. Så typiskt mig att snubbla på mållinjen!

Iaf så har jag funderat fram och tillbaka och (nästan) kommit fram till att inte ta upp det igen, utan satsa mer på graviditetsyoga... 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011