30+ som väntar första barnet i början av 2011
Mina bröst har ökat tre strl. Mår också bra men tänker nog inte köpa något till myran på länge än...
Mina bröst har ökat tre strl. Mår också bra men tänker nog inte köpa något till myran på länge än...
Urrk..låter jättejobbigt quirall!! Hade faktiskt åxå en period då jag tyckte frugans andedräkt luktade pest, men det är bättre nu. Ett tag fick hon inte krama mig för mina tuttar var så ömma.
Magen är fortsatt svullen och har ibland smärtor i brösten + ligamentssmärtor så det skriker om det... Nästa fredag är det dags för blodprov á la KUBB och måndagen därpå är inskrivningsdax.
 Men jag tror det var vinkeln och lite önskeseende från hans sida, tycker själv att jag är lite mindre svullen nu än för någon vecka sedan, då kändes magen helt spänd. Och alla jeans passar precis som förr..
 Ja, hon blev allergisk.  Hahaha.
 Härligt Rundabullar! Mycket att va tacksam för!! 
 Själv är jag glad för min sambo ska byta jobb och det var inga problem att få föräldraledigt där, trots att bebin kommer i feb. Så det ska nog gå bra.
Kan nog få låna en hel del mammakläder från en bekant som väntar sitt andra barn i oktober. Sen har min svägerska ett babygym + lite bebiskläder som vi kan få. Min storesyrra har en babykorg som hela familjen har sovit i när de var små, från pappa och hans systrar till mig o mina systrar. Ganska kul 
Är i v.19 och har nog gått upp sisådär 4kg. Dax att börja köpa mammajeans snart, då jag inte kan knäppa sista paret byxor
Var på RUL idag och fick med 100% säkerhet veta att det är en liten flicka därinne. En liten karate-tjej liksom sin mamma och som redan kan sparka sig själv i huvudet ;) Allt såg jättefint ut och alla mått stämde precis.
Jag är 33 och bor norr om stan. Har bf 22/2-11. Vill också börja på gravid yoga men samtidigt gå kvar på karaten samt klara av körkortet...hm...så jag tar körkortet först tror jag. 
Alla tjatar på mig att äta mer. Jag försöker men inget smakar mig och jag blir mätt efter ca 1/2 portion... Har iaf gått upp 4kg so far. Är i v. 19+3 nu. 
 Jag menar: uppenbarligen kan man, men går det bra att ta igen hela veckans behov på en dag 
                    Förresten: skönt att höra att man inte e ensam om att inte klara av  att äta några större mängder 
Var hos bm förra veckan. Lågt blodtryck och lågt järnvärde (104) trots järntabletter. Så jag har fått öka dosen till 2 tabletter varannan dag och en de andra dagarna. Sen kör jag på med lactulos för att magen ska funka.
Försökte lyssna på 
 ljud hos bm men det gick bara i ca en halv minut, sen hörde man bara hur lill-flickan vände på sig varv efter varv. Det kanske blir en simmerska?  
  Jag tror att bm hade tänkt räkna hjärtfrekvensen på den lilla men det kanske blir ett nytt försök nästa månad?
Vi var hos bm för två veckor sedan och skulle lyssna på hjärtljuden. Det gick inte så bra. Det vill säga vi kunde höra dem och de slog fort och bra, men Myran låg aldrig stilla länge nog för att bm skulle kunna räkna ut hjärtfrekevensen. Vi hörde hur hon vände sig hela tiden.
Nu har min fru, två av mina vänner samt även min lillasyster fått känna på lillan. Inte så mycket sparkar som att man känner hur hon rör sig. 
I lördags var vi hos svägerskan och fick med oss två flyttkartonger babykläder hem, ett babygym, en badbalja, en lära-gå-vagn, ett babyskydd (ok det är säkert sju år gammalt, men vi vet ju vilka som har haft den så det gör oss ingenting) , några täcken och en kudde samt vår sons 14 år gamla barnvagn som fortfarande duger. Speciellt så här års. Det får hellre bli en ny vagn till sommaren isåfall... 
Känns som om det bara är filtar och skötbord som saknas nu, förutom en hyfsad bärsele. 
För er som bor i Stockhoms-området kan jag tipsa om att Babyland i Haninge säljer billiga bodies. Man fick ta  fyra för 100:- Vi köpte åtta st. Det råkade bli fyra långärmade och fyra kortärmade utan att vi tänkte på det ;)
 !
                    Tjejen74: ja vi ska föda på Dryd. Vill även jag ha så naturlig förlossning som möjligt. Tänkte stela kvaddlar, tens o akupunktur.