• Lina S

Ge mig kända citat!!!!!

Vill ha citat från filmer/serier, ska ha en tävling på vår fest!

Skriv citatet, vem som säger det och vad filmen heter.

Tack

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Svar på tråden Ge mig kända citat!!!!!
  • Scorpio

Oftast är det helt ofarligt.
     Hjärtslagen regleras av elektriska impulser som kommer från den så kallade sinusknutan. Det är en sinnrik del av hjärtat som förmår att styra hastigheten genom att på ett kontrollerat sätt skapa 50-150 slag per minut, allt beroende på hur mycket syre kroppen behöver och därmed hur mycket blod hjärtat måste pumpa.
     Extraslag innebär att sinusknutan hoppar över ett slag och då går det extra lång tid tills en ny elektrisk impuls från sinusknutan kan ge ett nytt hjärtslag. Då hinner hjärtat fyllas på med en större mängd blod, som känns extra tydligt då det pumpas ut i kroppen. Det är detta man känner om man får ett extraslag, och det upplevs ofta som obehagligt.

• Weyoun
    Magrat skrev 2010-07-01 20:21:33 följande:
    Visst har det blivit synonymt med ST, för att varianter av det citatet sades i många avsnitt. 

"Beam me up, Mr. Scott"
    "Scotty, beam us up"
    "Scotty, beam me up"
    Osv.

Det är en av de mer välkända "misquotes" i filmer/serier tillsammans med bl.a. "Play it again, Sam", "Do you feel lucky, punk?" och "I'm ready for my closeup, Mr. De Mille".

OK, jag kan ju ha fel. Jag ber om ursäkt i så fall.
  • Weyoun
    Scorpio skrev 2010-07-01 20:23:09 följande:
    Oftast är det helt ofarligt.
     Hjärtslagen regleras av elektriska impulser som kommer från den så kallade sinusknutan. Det är en sinnrik del av hjärtat som förmår att styra hastigheten genom att på ett kontrollerat sätt skapa 50-150 slag per minut, allt beroende på hur mycket syre kroppen behöver och därmed hur mycket blod hjärtat måste pumpa.
     Extraslag innebär att sinusknutan hoppar över ett slag och då går det extra lång tid tills en ny elektrisk impuls från sinusknutan kan ge ett nytt hjärtslag. Då hinner hjärtat fyllas på med en större mängd blod, som känns extra tydligt då det pumpas ut i kroppen. Det är detta man känner om man får ett extraslag, och det upplevs ofta som obehagligt.
    ???
  • Weyoun
    Magrat skrev 2010-07-01 20:21:33 följande:
    Visst har det blivit synonymt med ST, för att varianter av det citatet sades i många avsnitt. 

"Beam me up, Mr. Scott"
    "Scotty, beam us up"
    "Scotty, beam me up"
    Osv.

Det är en av de mer välkända "misquotes" i filmer/serier tillsammans med bl.a. "Play it again, Sam", "Do you feel lucky, punk?" och "I'm ready for my closeup, Mr. De Mille".

Om jag har fel så skäms jag. Som den Trekkie jag är så borde jag ju ha stenkoll tycker man
  • Scorpio
    Viccy skrev 2010-07-01 20:24:50 följande:
    ???
    jag skrev fel
  • Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 20:23:48 följande:
    OK, jag kan ju ha fel. Jag ber om ursäkt i så fall.
    Ingen fara, du är inte direkt ensam. Det är ju därför det är ett känt MISquote.
    Här finns en hel radda:
    http://www.filmsite.org/moments02.html 
    I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Weyoun
    Scorpio skrev 2010-07-01 20:25:57 följande:
    jag skrev fel
    Ahaaa !

Det har ALDRIG hänt mig Oskyldig
  • Weyoun
    Magrat skrev 2010-07-01 20:26:24 följande:
    Ingen fara, du är inte direkt ensam. Det är ju därför det är ett känt MISquote.
    Här finns en hel radda:
    www.filmsite.org/moments02.html 
    Tack för infon iaf. Nu kommer jag aldrig att göra det misstaget igen
  • Scorpio

"J'em appelle rico"

-la femme nikita

---

"fresh fish"

- nyckeln till frihet

---

"mamma! jag mejja ner en hel tomtearmé!"

- trolltyg i tomteskogen

• Betty Boop

"Life is lika a box of chocolate... you never know what you´re gonna get." -Forrest Gump

"Hedlund, vet du vad du har? Taskig tajming!" -Sällskapsresan 2 Snowroller

"Har du köpt gammalt vin?!" -Göta kanal

"Vi hade så kallt på rummet i natt och ändå har vi betalat bränsletillägg!" - Sällskapsresan 1

• Weyoun

-Jesus Christ! -Not quite! - Hellraiser (vet ej vilken)

• Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 20:34:12 följande:
    -Jesus Christ! -Not quite! - Hellraiser (vet ej vilken)
    Oh, oh, (räcker upp handen) det är trean!

Ett ännu bättre (IMHO) från samma är: "Down the dark decades of your pain, this will seem like a memory of Heaven". (Pinhead, Hell on Earth)
  • Scorpio

"hold me. I can´t." 

--edward scissorhands

• Scorpio
    Kräks

"I love the fof nalm in the morning"

-- apocalypse now

------

"CLATU! VERATA! NEC...... nectar, nudel hmm definitly a N word."

-- army  of darkness

-------

"with this pin, I could have saved two more"

-- schindlers list

--------

"-it´s 500 miles to chicago. we got a full tank, half pack of cigarettes, it´s dark outside and we´re wearing sunglasses.
    -hit it"

----blues brothers
  • Magrat
    "I made out a schedule. Every single moment of every single day from now until graduation is accounted for." (Rory, Gilmore Girls)

"My mother - she was here. I can feel it. Smell that? The room smells like guilt and Chanel No. 5." (Lorelai, Gilmore Girls)
  • CHARLATAN
    Magrat skrev 2010-07-01 20:55:56 följande:
    "I made out a schedule. Every single moment of every single day from now until graduation is accounted for." (Rory, Gilmore Girls)

"My mother - she was here. I can feel it. Smell that? The room smells like guilt and Chanel No. 5." (Lorelai, Gilmore Girls)
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Weyoun
    Magrat skrev 2010-07-01 20:37:28 följande:
    Oh, oh, (räcker upp handen) det är trean!

Ett ännu bättre (IMHO) från samma är: "Down the dark decades of your pain, this will seem like a memory of Heaven". (Pinhead, Hell on Earth)
    Ja just det. Mkt bra film! Tack
Svar på tråden Ge mig kända citat!!!!!