• Lina S

Ge mig kända citat!!!!!

Vill ha citat från filmer/serier, ska ha en tävling på vår fest!

Skriv citatet, vem som säger det och vad filmen heter.

Tack

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Svar på tråden Ge mig kända citat!!!!!
  • CHARLATAN

- Det sitter fyra knarkare i din soffa.
    - Fyra bara, det ska ju va fullsatt!

Erik och Pölsa i Smala Sussie.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • 2 blir 3

"En trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru det vore ju om man malde ner henne till köttfärs med salt & peppar och så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom för att då skulle inte han kunna äta upp dom.Ja för han är ju vegetarian."
    -Yrrol, Claes Månsson, när de sitter vid bordet och ska ha en present till direktörn.

Alt:

"Man räknar såhär va: Låt oss för enkelhetens skull säga att en person vägen 100 kilo, 8 cl av det är 8 tusendelar, alltså 8 promille..."
    -Yrrol, Johan Ulveson i stereoscenen, Hur man räknar ut promillehalten i kroppen...

Kan dra hur många citat som helst från den filmen, klart bästa svenska film som någonsin gjorts :)

• Anova

Frankly, my dear, i don't give a damn. Clark Gable (som Rhet Buttler) i Borta med vinden

Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine. Humphrey Bogart (som Rick) i Casablanca.

Would you like me to seduce you, is that what you're trying to tell me? Anne Bancroft (som Mrs Robinson) i Mandomsprovet.

tre av mina favoriter

• Weyoun

Beam me up, Scotty - Star Trek TOS

• Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 18:04:43 följande:
    Beam me up, Scotty - Star Trek TOS
    Just den frasen sades aldrig på Star Trek.
    I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Magrat

"All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die." (Batty, Blade Runner)

"We'd better get back, 'cause it'll be dark soon, and they mostly come at night... mostly." (Newt, Aliens)

"No tears, please. It's a waste of good suffering." (Pinhead, Hellraiser)

"One thing about living in Santa Carla I never could stomach, all the damn vampires." (Morfadern, Lost Boys)

• Weyoun
    Magrat skrev 2010-07-01 19:25:20 följande:
    Just den frasen sades aldrig på Star Trek.
    Jo i Originalserein sade Kirk det! Ska kolla upp vilket avsnitt. Men även om jag har fel så har det citatet blivit synonymt med Star trek!
  • Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 20:12:53 följande:
    Jo i Originalserein sade Kirk det! Ska kolla upp vilket avsnitt. Men även om jag har fel så har det citatet blivit synonymt med Star trek!
    Visst har det blivit synonymt med ST, för att varianter av det citatet sades i många avsnitt. 

"Beam me up, Mr. Scott"
    "Scotty, beam us up"
    "Scotty, beam me up"
    Osv.

Det är en av de mer välkända "misquotes" i filmer/serier tillsammans med bl.a. "Play it again, Sam", "Do you feel lucky, punk?" och "I'm ready for my closeup, Mr. De Mille".

Svar på tråden Ge mig kända citat!!!!!