• Svar på tråden Astaskigt att ge barn såna här namn >.<
  • enny signatur
    Isprinsessan och grodprinsen skrev 2010-07-01 01:02:03 följande:

Jag brukar vara ett hängivet fan av ovanliga namn men lite måtta på kreativitet som förälder borde man nog ha. Jag bidrar med fem godkända förnamn (från) SCB som i mina ögon är underliga.

Det finns 1 kvinna som har förnamnet Hora. Av dessa har 1 namnet Hora som tilltalsnamn.
    Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Snor. Av dessa har 1 namnet Snor som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Tutte. Av dessa har 1 namnet Tutte som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Pitt. Av dessa har 1 namnet Pitt som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Slem. Av dessa har 0 namnet Slem som tilltalsnamn.

... ja som ni ser har jag tråkigt i kväll så därför har jag tid att testa alla snuskiga/äckliga ord jag kan...

Skål alla nattugglor, kan någon hitta något mer märkligt namn?

kollat upp:
    *hora hittar jag massa som heter i olika stavningar, alla kvinnor. en som heter hora med den stavningen, en 25årig kvinna. namnen som sådana säger att hon inte är svensk

* snor, också en kvinna, 29 år. övriga namn tyder också på att det kan vara inflyttat och därmed inget som skulle vara upprörande för de som gett henne namnet.
    Den andre var en 21 årig kvinna, samma sak där.

* tutte, en 76årig man. jag tycker inte det låter så illa men men.

*slem, en 35årig man, övriga namn tyder också på samma som innan, kan vara inflyttad från ställen där det inte betyder samma sak.

*pitt en 33årig man, låter som ett tyskt efternamn...

är du nöjd nu när du fått svar på faktiskt alla dessa? ;) 
  • enny signatur

det jag tycker är obehagligt är att Malin är reserverat kvinnor, jag är starkt emot sådan diskriminering (såklart i min värld).
     Att vilse goskäns är inte så konstigt, vilde finns ju och många nadra liknande. bror var vanligt förr iaf...

• Monosterious
    enny signatur skrev 2010-07-01 04:55:30 följande:
    Namn där folk flyttat till Sverige från andra länder lär väl inte granskas så då lär ju konstiga namn komma in i systemet, kan det inte vara å med många av dessa?

Ja, Semin Cuk valde helt fel land att komma till...no pun intended... Drömmer
  • enny signatur
    enny signatur skrev 2010-07-01 05:08:10 följande:
    det jag tycker är obehagligt är att Malin är reserverat kvinnor, jag är starkt emot sådan diskriminering (såklart i min värld).
     Att vilse goskäns är inte så konstigt, vilde finns ju och många nadra liknande. bror var vanligt förr iaf...
    med betydelse:
    bror = 19553  män som har förnamnet Bror. Av dessa har 7983 namnet Bror som tilltalsnamn.
    Petter-niklas= 1 man som har förnamnet Petter-niklas. Av dessa har 0 namnet Petter-niklas som tilltalsnamn.
    Allah =  22 kvinnor som har förnamnet Allah. Av dessa har 1 namnet Allah som tilltalsnamn. 34 män som har förnamnet Allah. Av dessa har 5 namnet Allah som tilltalsnamn.
    Love=  449 kvinnor som har förnamnet Love. Av dessa har 105 namnet Love som tilltalsnamn. 5353 män som har förnamnet Love. Av dessa har 2433 namnet Love som tilltalsnamn.
    It=  1 kvinna som har förnamnet It. Av dessa har 1 namnet It som tilltalsnamn. Det finns 1 man som har förnamnet It. Av dessa har 0 namnet It som tilltalsnamn.
    Tuff= 3 kvinnor som har förnamnet Tuff. Av dessa har 0 namnet Tuff som tilltalsnamn. 1 man som har förnamnet Tuff. Av dessa har 0 namnet Tuff som tilltalsnamn.

som framstår märkligt för mig...
    torkel= 945 män som har förnamnet Torkel. Av dessa har 434 namnet Torkel som tilltalsnamn
    nils-petter= 69 män som har förnamnet Nils-petter. Av dessa har 53 namnet Nils-petter som tilltalsnamn.

parvati: jag hittade ingen som heter å,ä eller ö och inte heller åäö så hur menar du exakt att den heter?
  • enny signatur
    enny signatur skrev 2010-07-01 05:16:30 följande:
    med betydelse:
    bror = 19553  män som har förnamnet Bror. Av dessa har 7983 namnet Bror som tilltalsnamn.
    Petter-niklas= 1 man som har förnamnet Petter-niklas. Av dessa har 0 namnet Petter-niklas som tilltalsnamn.
    Allah =  22 kvinnor som har förnamnet Allah. Av dessa har 1 namnet Allah som tilltalsnamn. 34 män som har förnamnet Allah. Av dessa har 5 namnet Allah som tilltalsnamn.
    Love=  449 kvinnor som har förnamnet Love. Av dessa har 105 namnet Love som tilltalsnamn. 5353 män som har förnamnet Love. Av dessa har 2433 namnet Love som tilltalsnamn.
    It=  1 kvinna som har förnamnet It. Av dessa har 1 namnet It som tilltalsnamn. Det finns 1 man som har förnamnet It. Av dessa har 0 namnet It som tilltalsnamn.
    Tuff= 3 kvinnor som har förnamnet Tuff. Av dessa har 0 namnet Tuff som tilltalsnamn. 1 man som har förnamnet Tuff. Av dessa har 0 namnet Tuff som tilltalsnamn.

torkel= 945 män som har förnamnet Torkel. Av dessa har 434 namnet Torkel som tilltalsnamn
    nils-petter= 69 män som har förnamnet Nils-petter. Av dessa har 53 namnet Nils-petter som tilltalsnamn.

parvati: jag hittade ingen som heter å,ä eller ö och inte heller åäö så hur menar du exakt att den heter?
    nejjag har inget liv denna tid ;)
  • LyckligtSlut
    med betydelse:

Vad är konstigt med att heta Torkel eller Nils-Petter även om du tycker det är fula namn? Vad betyder ordet Nils för dig t ex när det är stötande på något vis?

Love är ju ett helt vanligt pojknamn.
    PMS året runt :(
  • enny signatur
    LyckligtSlut skrev 2010-07-01 05:18:54 följande:
    Vad är konstigt med att heta Torkel eller Nils-Petter även om du tycker det är fula namn? Vad betyder ordet Nils för dig t ex när det är stötande på något vis?

Love är ju ett helt vanligt pojknamn.
    torkel och nils-pette rlåg ju under de jag tyckte var fula inte de lustiga.
    love är et tvnaligt namn, bo, bror och liknande med, ändå har det en betydelse.

• parvati
    tilltalsnamn.

Jag hittade en gång att en person heter Å även en som hette Ö och en person som hette Ä. Det kan ha varit felaktig information och sannolikt ingen som har det som tilltalsnamn.
  • Lingonflickan

Det borde finnas lite hårdare gränser för vad man får ge sina barn för namn.  Det är skrämmande vilka namn som godkänts. Hur tänker man som förälder? Att man är hipp, ska gölra som kändisar (typ månfare) eller?

Skriker WT. Ett ord jag hemskt ogärna använder men här känns det som det enda jag kan tänka.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Tygtiiger
    Isprinsessan och grodprinsen skrev 2010-07-01 01:02:03 följande:

Jag brukar vara ett hängivet fan av ovanliga namn men lite måtta på kreativitet som förälder borde man nog ha. Jag bidrar med fem godkända förnamn (från) SCB som i mina ögon är underliga.

Det finns 1 kvinna som har förnamnet Hora. Av dessa har 1 namnet Hora som tilltalsnamn.
    Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Snor. Av dessa har 1 namnet Snor som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Tutte. Av dessa har 1 namnet Tutte som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Pitt. Av dessa har 1 namnet Pitt som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Slem. Av dessa har 0 namnet Slem som tilltalsnamn.

... ja som ni ser har jag tråkigt i kväll så därför har jag tid att testa alla snuskiga/äckliga ord jag kan...

Skål alla nattugglor, kan någon hitta något mer märkligt namn?

Det finns många roliga. Sexy finns det kvinnor som heter. Pixi.
    Det i Norge fullt respektabla namnet Böge gör sig inte så bra i Sverige.
    Grim är inte helt ovanligt (betyder "ful" på gammelsvenska). Inte heller Nemo som betyder "ingen" - trevligt.

Glennart är min personliga favorit i kategorin fula namn.
    Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Astaskigt att ge barn såna här namn >.<