Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

porrvirus

Och hur vet du att det är en porrsida som gett viruset? Även om det kommer upp porrsidor nu automatiskt betyder det INTE att han porrsurfat.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    lill66 skrev 2010-07-01 12:48:53 följande:
    Han har erkännt porrsurfandet och är fullt medveten om riskerna de har både jag och skolan berättat om. Datorn har ett bra virus eftersom det är en firma dator men tydligen va det inte tillräckligt bra. Visst kan man tycka lite synd om honom för nyfikna på sex är väl alla. Men AHHH!!! Jag blir ändå arg.
    vaddå riskerna? Berättar man om risker med att porrsurfa i skolan? Skojjar dom? Riskerna med att använda en sökmotor då?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    lill66 skrev 2010-07-01 13:00:17 följande:
    Eftersom de får låna varsin bärbar dator i skolan berättar de givetvis hur den ska hanteras. det är väl inget konstigt.
    Så ingen bör porrsurfa eftersom det innebär risker då eller´hur löd den informationen?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    lill66 skrev 2010-07-01 13:12:13 följande:
    Jag va inte med på informationen men förhoppningsvis förstår du att det gällde hur man hanterar andras egendom, inte bara porr utan annan hantering också.
    Jag bryr mig inte om vad du använder din dator till, men om man lånar andras saker ska man hantera dem väl, speciellt om det är någon annan som får betala för misstagen.
    Fast du inser väl själv att virus är något man kan dra på sig även med normal och aktsam internetanvändning? Eller från USB minnet från din vänninna med stick-mönster?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    lill66 skrev 2010-07-01 13:23:07 följande:
    *Suckar* Surfa på lilla du.
    Jag jobbar dagligen med IT säkerhet och rensar datorer från virus och skit så jag är verkligen förundrad över hur 1800-tal vissa saker är. Det är inte mig det är synd om här, så lilla du tänk på ordvalen.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden porrvirus