• Ida1990

Ni som bara gett ersättning, hur mkt får era 4månaders & hur ofta?

Min lille blir 5 månader nästa vecka, han får också 180ml men äter sällan upp de heller. Han får först 180 på morgonen runt 5, sen somnar han om till kl 07.30 ca (lite olika) Så får han 180, men äter sällan mer än 150, sen vid 10 tiden får han gröt + 120ml ersättning, sen vid 1 får han puree, sen äter han oftast 2 gånger till innan han somnar för natten, då ger vi han 180. Detta varierar ju självklart beroende på hur han sover under dagen.

Leo 2010 02 05
  • Ida1990

Det är ju svårt att säga vad som är rätt. En del barn äter väl mindre än andra, Så länge hon lägger på sej som hon ska tycker jag inte ni behöver vara oroliga. Hon hade nog sagt till om hon var hungrig, det gör min iaf,och inte så lite heller ;) Vi började med gröt för att vi kände att det inte räckte med ersättning för lillen, sen när gröten funkade bra börja vi med smakisar. Och nu äter han ett helt mål med mat. Har även märkt att våran äter lite mindr nu när det är så varmt ute.

Leo 2010 02 05
Svar på tråden Ni som bara gett ersättning, hur mkt får era 4månaders & hur ofta?