Inlägg från: Therese H |Visa alla inlägg
  • Therese H

Farmor/Farfar VS Mormor/Morfar

Bor på samma gård som mina föräldrar så det har bara blivit naturligt att vi träffar dom oftare

• Therese H
    SretnaJa skrev 2010-07-01 22:27:00 följande:
    Flyttade din man till dig?
    Hahaha nej då
    Jag är uppvuxen i ett radhusområde. När vi började tänka i barntankar så flyttade vi till samma område (samma gård) som mina föräldrar). Så dottern behöver bara gå tvärs över gräsmattan om hon vill hälsa på mormor och morfar
  • Therese H

Vi bor i samma lilla stad, men älskar verkligen detta områda båda 2. Hans syster med familj bor också i detta område. Tycker att området är det ultimata för barnen! Bara öppna dörren och låta dom springa ut och leka med kompisar. Inte trafikerat, utan som ett riktigt barnområde.  Det är så jag är uppvuxen Nu letar vi större i samma område

• Therese H
    SretnaJa skrev 2010-07-01 23:09:59 följande:
    Ja det har du ju helt rätt i Glad

Då är det intressant att titta på nästa steg - vad avgör vem man bor närmast? Är det så att det oftast är kvinnan som bestämmer vart man bor och att hon då kräver att bo nära sina föräldrar? Med tanke på att man som oftast bor närmare mormor och morfar, att döma av denna lilla tråd t.ex.
    Hade personligen flyttat till mitt område även om inte mina föräldrar bodde här Vi tycker som sagt att det är det ultimata området för våra barn att växa upp i
  • Therese H
    SretnaJa skrev 2010-07-01 23:12:10 följande:
    Jaha okej, så hans föräldrar bor i samma stad? Det gör inte mina svärföräldrar.

Har dottern bra relation till farföräldrarna? 
    Ja de har ganska bra relation, även om man inte träffar de lika ofta. Hon kan vara något reserverad åt farfar i början. Men det beror mest på hans talsvårigheter. Men när det gäller längre barnpassningar (flera timmar) så ser jag till att farmor och farfar också tillfrågas. Vill ju att de ska ha stor del i våra liv! Man vet ju inte hur länge de finns kvar!
Svar på tråden Farmor/Farfar VS Mormor/Morfar