Inlägg från: jeeri74 |Visa alla inlägg
  • jeeri74

Farmor/Farfar VS Mormor/Morfar

Mina barn har nog bäst relation med farmor och farfar. De bor närmast, 10 min bort med bil, och är de som varit barnvakt mest då mina föräldrar bort en timme bort. Farmor och farfar har dessutom varit de som har haft mest tid, då de varit pensionärer och mina föräldrar jobbat -mamma med barn så jag förstår om hon vill vara ledig på helger...
    Men det har väldigt bra kontakt med mina föräldrar också, de har också varit barnvakt men inte lika ofta och mycket.

Sen beror det mycket på hur de är som personer, far- och morföräldrar. Farmor lever mycket för sina barnbarn, hon är som sagt pensionär och har mycket tid över och har alltid tjatat sig till barnvakt och vill att man ska hälsa på ofta ofta.
    Min mamma älskar så klart sina barnbarn minst lika mycket, men då hon jobbar på förskola och har en sjuk mamma att ta hand om, så har hon inte lika mycket tid. Och jag tycker att hon även ska få ta det lugnt när hon är ledig. Nu har hon gått i pension och har hintat att hon gärna kommer och tar hand om barnen på planeringsdagarna när förskolan är stängd i höst.. ;)

Svar på tråden Farmor/Farfar VS Mormor/Morfar