Farmor/Farfar VS Mormor/Morfar
Röstade båda....
Mina barn har jättefina relationer till alla tre paren (farmor och farfar är skilda med varsin ny livskamrat sedan många år) men samtidigt är alla relationerna helt olika på grund av att det handlar om sex helt skilda vuxna personligheter som själva väljer vilken slags relation de vill ha med barnen.
* Mormor och morfar brukar låta barnen hänga med i vardagen, hjälpa till med allt möjligt osv.
* Farmor med man brukar ha massa extra roligt speciellt inköpt pyssel eller något biobesök osv.
* Farfar med fru brukar pussla, måla, spela spel osv.
Jag litar lika mycket på alla tre paren och vet att de är mycket kärleksfulla och omsorgsfulla när de har/är med barnen. Men självklart prioriterar jag lite mina egna föräldrar medan mannen inte är lika noga med sina.
Mina föräldrar och farmor med man brukar turas om att ta barnen någon helg då och då för myyyyys medan farfar med fru inte vill ha dem på natten pga sviter efter en ganska svår bilolycka, däremot så kan vi när som helst ringa dem om att t.ex. hämta på dagis, passa en stund osv då de bor bara ett stenkast från oss.