• BlommyNess12

Är det möjligt att äta mat för 75 kr om dagen?

Japp, nu är jag i farten igen. Denna gång har jag och syrran slagit vad om att jag inte kan leva på hennes studentstandard vilket enligt henne själv är 25 kr om dagen till mat (tror hon överdrev lite ). Vi är tre personer i familjen så det ger 75 kr till mat per dag. Jag känner spontant att det måste ju gå, men jag kan ju lika gärna ha fel!

Våran deal är detta: Om jag klarar det så är hon barnvakt åt min tvååriga son över helgen, om hon vinner så bjuder jag henne på middag i två veckor

Ja, jag vet att vi är barnsliga, men vi tycker det är skitkul att slå vad om töntiga grejer!

Så kom med era bästa tips nu då, skulle vara trevligt med en barnfri helg med sambon   

• Svar på tråden Är det möjligt att äta mat för 75 kr om dagen?
  • Mia386

Havregryns gröt till frukost, billigt och mättar,

Sedan potatis och rotfrukter är billigt. Kött kan det bli värre med... men kolla på recept.nu eller vad den sidan heter, även arla. de har budget måltider som man kan kolla in... :) 

• Pickeli

Vad tokigt och roligt och säkert nyttigt!! Under hur lång tid ska ni fixa det?

Gör upp matschema för perioden så det inte finns utrymme att spontanhandla mat i brist på fantasi och handla så att ni har allt hemma, men handla inte för mycket utan bara just för den månaden!

Google it!
  • snappi81

Innefattar det alla mål på en dag eller bara middag?

Är det alla mål på en dag så är jag osäker på att det går att få ihop... Men å andra sidan så går väl allt om man bara vill! Lycka till!

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • snappi81

Läste för dålig! Såg att du skrivit 75kr/dag... Fick svar på min fråga själv.

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Smultron ett

roligt!

Tyvärr är jag dålig på att äta billigt så har inga tips. Men lycka till !

Jag är den som är den!
  • Rockan

Klart det går! Flört
    Mycket baljväxter, (torkade, de på burk är mkt dyrare!) vitkål, morötter, potatis, pasta, krossade tomater, etc. Veckoplanera. Kött är jag dålig på priserna på, så det får nån annan svara på om man har råd med på den budgeten

• BlommyNess12
    Pickeli skrev 2010-07-02 09:32:22 följande:
    Vad tokigt och roligt och säkert nyttigt!! Under hur lång tid ska ni fixa det?

Gör upp matschema för perioden så det inte finns utrymme att spontanhandla mat i brist på fantasi och handla så att ni har allt hemma, men handla inte för mycket utan bara just för den månaden!
    Två veckor med start på måndag är överenskommelsen!
    Tack för tipset!
  • fjonkan

Hur länge ska du leva på 75kr om dagen? Är det många dagar så behöver man tänka till lite men är det abra ngra få dgaar ås går det ju.

På Lidl har dom tex Enebackens falukorv i 2-pack för 42kr. Det är ju då 21kr plus ris och ketchupsås så blir det stroganoff. Kanske landar på ca 35kr för en sån middag. Dom har även cornflakes jättebillig till frukosten.Det finns många sätt att äta billigt på,jag är en "expert" på det,he he.

Jag äter därför finns jag...................
  • BlommyNess12
    snappi81 skrev 2010-07-02 09:33:42 följande:

Innefattar det alla mål på en dag eller bara middag?

Är det alla mål på en dag så är jag osäker på att det går att få ihop... Men å andra sidan så går väl allt om man bara vill! Lycka till!

Det innefattar frukost och lunch till mig och sonen och middag till alla i familjen, sambon äter inte frukost och äter lunch på jobbet.

Det borde ju gå att göra rätt billigt, jag menar, t.ex baka brödet istället för att köpa, äta vita bönor och ris till lunch rätt ofta istället för nån enstaka gång om året.. Öööh, är ganska dålig på detta märker jag, men det BORDE ju gå, folk är ju fattigare än så och överlever, och detta gäller ju bara två veckor så..
Svar på tråden Är det möjligt att äta mat för 75 kr om dagen?