Anser du att "solskydds-smörja" ditt barn är en viktig ansvarsfråga?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 12:07
Jag vet inte vart den där mitten "bluppen" kom ifrån, men det behöver kanske inte sägas att den inte är med i matchen...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 12:07
Jag vet inte vart den där mitten "bluppen" kom ifrån, men det behöver kanske inte sägas att den inte är med i matchen...
beroende pa alder och hudtyp tycker jag att det är jätte viktigt att barn halls undan för solen pa det sätt som är bäst för barnet
Självklart är det viktigt! Man vet ju själv hur ont det gör om man bränt sig & ungar tänker ju inte på det när dom är uppe i lek.
Bränt barn luktar illa...
Alternativen är ju jättekonstiga. Solskydd är ju inte nyttigt. Det är ju mycket bättre att använda långärmade tröjor och att vänja barnets hud gradvis vid solen så att den får ett naturligt skydd. Solkräm skyddar ju inte från cancer.
Jag svarar ja. Vi smörjer Siri på de kroppsdelar som inte har kläder. Om vi är på stranden tvingar vi inte på henne långärmade tröjor, byxor och mössa när hon ska bada tex.
Ja, för mig är det självklart. Jag vet hur både jag och exet blir i solen, även om jag bränner mig lättare.
För mig är det viktigt att dom inte bränner sig, sånt tänkte inte mina föräldrar på när jag växte upp dock.
MEN att barn har färg är inte samma sak som att dom inte blivit smorda, varit i skugga eller på annat sätt blivit skyddade från solen!
Det är jätteviktigt att man ser till att barnet inte bränner sig, pga cancerrisken. Men sedan tror jag inte att solskyddskräm det bästa sättet att göra det, utan det bästa sättet är nog solskyddskläder samt att hålla barnet i skuggan eller inomhus då solen är som starkast.
Fast angående solkräm, det gäller ju lite vilken ålder barnet har också. Att hålla en 3-åring inne är en sak, att hålla en 11-åring inne är ju inte lika lätt eller ens eftersträvansvärt.
Ja, man kan ju skriva hur många alternativ som helst men det var inte meningen att det skulle bli en diskussion om detaljerna ;)
jag ville mer få fram om det är en självklarhet att vara medveten om barns skydd i solen eller om man helt enkelt struntar i det (många för att det är bekvämare) men det är ju ingen som erkänner att de "struntar i" sina barns bästa, därför blev det två hårddragna alternativ. Jag är säker på att ni är smarta nog att förstå ändå ;)
Personligen tycker jag att det är grov försummelse att totalt sturnta i att skydda barns hud. Som någon sa, de känner ju inte själva när det kanske är nog och dags att gömam sig i skugagn ett tag.
Ja absolut.
Själv är jag lite rödhårig och skulle inte vilja att han bränner så som jag råkat göra några gånger.
Spf 20, bra kläder och att dagis alltid är ute har gjort honom till en läcker liten pepparkaka, jag ser ut som en ipren bredvid honom... bittert.
Det är viktigt att skydda barn så mycket som behövs från solen, ja. Däremot behöver inte alla barn nödvändigtvis smörjas! Själv har jag alltid undvikit det eftersom jag inte tror det är nyttigt alls.