• Blinkaa

    Missfall men plussade nu igen efter 8 veckor!?

    Fick missfall sista april.. Satt på balkongen o läste. Hosta till lite granna o det var som en explotion mellan mina ben av blod.. Trodde aldrig att det skulle komma så otroligt mycket. Min yngsta dotter var hemma o såg allt så jag var tvungen att lugna henne så att hon inte blev rädd för allt blod.. Ingen smärta för utom lite mens ont efteråt. Jag tyckte att jag såg nått, en klump.. Var då i vecka 9.


    Jag har inte fått mens efter det och jag har blivit större men mitt illamående gick över samtidigt som missfallet så jag har inte tänkt mera på det. Bara att det var sorligt att det gick som det gick. Livet har fortsatt sin stilla gång o igår så plussade jag igen.. Blev det inget missfall eller har jag gått in i en ny graviditet?! Förvirrad.. Men jag har fått mage o i så fall är jag nu i vecka 17.. Hmm På måndag ska jag till barnmorskan på inskrivning. Jag hoppas få göra ett ultra ljud för att bestämma vecka. Jag har slapp livmodertapp o måste sätta stygn eller ring runt den. Öpnnade mig i v 22 med min sista o det blir tidigare o tidigare med varje barn men samtidigt har jag tappat strax över 30 kg till denna graviditet.. Jag hoppas att det ska hjälpa!
    Just nu är jag både upprymd o rädd.. Så här långt har det aldrig varit till en måndag!

    Har någon annan varit med om detta? Kan jag ha gått alla veckor utan att känna mig gravid alls? Har bara haft lite sendrag i benen när jag sover o halsbränna sista veckan.. Haft några gånger då det kommit ett illa mående över mig så att jag spytt o sen är allt bra o det första var kanske en månad sen.. När den första graviditeten började sov jag nästan hela tiden, mådde illa o var jätte dålig.. Så har det inte varit nu alls..


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 19:50
    Hej igen :)
    Ni hade rätt, det var två små pyren från början. Ett blev missfall sista april o det andra lilla pyret har fortsatt att gro där inne. BF 10 dec. Så skönt att veta men lite hemskt att ha missat halva graviditeten.. Tack för era svar!
  • Svar på tråden Missfall men plussade nu igen efter 8 veckor!?
  • Fru Stjärna

    Kanske kan ha varit tvillingar och en stöttes ut medan den andra finns kvar?! Har hört flera som råkat ut för detta...

  • namera

    Se till att få göra ett VUL eller UL. Berätta för barnmorskan vad som hänt så kommer hon säkert hjälpa dig!


    Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Michas

    Jag hade så det forsade blod någon gång i v. 9 med tvillingarna, även klumpar, men graviditeten fortsatte normalt så det är mycket möjligt att du fortfarande är gravid.

  • MiisPiis

    Jag blödde massor med färskt blod med min första son, dock inte klumpar. Men nu är han ca 3,5 år.

    HOPPAS på att allt går bra för dig, TS!

  • Blinkaa

    Tack så mycket! Jag hoppas på ett ultraljud så fort som möjligt. Har iallafall inskrivningstid nu på måndag..

  • Fru Stjärna

    Stort grattis!
    Hemskt att ha mist ett barn, men härligt att det andra valde att stanna kvar!
    Njut dubbelt resten av graviditeten istället

  • Blinkaa

    :)
    Vi får gå på täta UL o ha extra koll på allt så att det inte blir för tidig förlossning..


    Carpe Diem
  • Blinkaa
    Hoppetossan 79 skrev 2010-07-09 21:12:51 följande:
    Men Gud så kul ändå! Hoppas allt går bra för er!
    Tack!
    Carpe Diem
Svar på tråden Missfall men plussade nu igen efter 8 veckor!?