• Mariace

Kan inte lägga ifrån mig min bebis på dagarna

Min son är 7 veckor och har ett stort närhetsbehov. På nätterna sover han i sin egen säng med amning runt 00, 03 och 06. Jag är jättenöjd med natten, det funkar jättebra. Men på dagarna/kvällarna är han helt annorlunda. Jag kan inte lägga ifrån mig honom i 5 minuter! Jag vägrar att låta honom skrika. Lösingen blir att han sitter i bärsjal när han inte äter eller har sina vakna perioder. Jag skulle vilja ha i alla fall en timme om dagen som han kunde sova i sin säng, så jag kan åtminstone äta själv... Hade också velat gå promenade med honom i vagnen, men det funkar inte. Någon som upplevt liknande? Hur har ni gjort? Blir det bättre med tiden?

• Svar på tråden Kan inte lägga ifrån mig min bebis på dagarna
  • Mariace

Tack för tips!Någon som provat?

• Mariace

ja jag tänkte också på värmen nu.  Jag önskaratthan gilladevagnen, är så avundsjuk på dem som kan ta promenader...:(

• Mariace

Tack för alla tips!

Pappan finns i allra högsta grad med i bilden och gör allt som står i hans makt för att avlasta mig, men ibland är det bara tutten han vill ha och han har vissa svårigheter att hjälpa till på den fronten ;)

Jag hoppas att det är som lillälva säger att man i gengäld får ett tryggtbarn...

Fler som tyckte detta blev bättre vid 3 mån, eller någon annan tid?

• Mariace

Tilläggas ska att pappan jobbar om dagarna och när jag skrev "en timme om dagen" menade jag just på dagen då han är o jobbar.

• Mariace

Jag håller med dig, jag tror också att många inte är beredda att "ge upp" delar av sitt tidigare liv. Jag har många bekanta som kör med ersättning och då är det ju lättare att komma ifrån och lämna över till pappan. Jag älskar dock att min amning fungerar och är beredd att satsa allt på den. Men när andras bebisar ligger tyst i vagnen och bara myser, tittar eller sover så blir jag nästan orolig att något är fel... Men jag får väl helt enkelt köpa att bebisar är olika!

Svar på tråden Kan inte lägga ifrån mig min bebis på dagarna