Jag beskrev en dag i sin helhet. Hade inga foglossningar eller något liknande men det var tungt ändå på 1-2,5 årsavdelning. Fick igenom halv vilket jag sökte, tog sedan 4 veckors semester och denna vecka går jag på fp eftersom jag har bf imorgon.
Skrev 2,5 sida och min chef instämde i det och att det inte gick att göra en omplacering. Tog med mycket om säkerhet, att små barn klättrar och att jag inte kan garantera varken dem eller bebisen i magen någon säkerhet eftersom man rusar fram och inte kan tänka på någon ergonomi. Höll faktiskt på att snubbla ute på gården i vecka 28 för att ett litet barn kvickt som attan hade gått in bland gungorna där det gungades för fullt.
Tog även upp städning (ute och inne), att jag stänger och öppnar, påklädning, lyft upp i stolar, att vi hade barn som ännu inte kunde gå vilket innebär mer lyft, att jag inte kan överlåta vissa arbetsuppgifter på mina kollegor bara för att jag är gravid, vi är ju trots allt ett arbetslag där man måste göra sin del och det finns inte alltid en möjlighet att slippa vissa uppgifter. När man stänger måste man tex städa upp. Köra ut tunga tvillingvagnar, lyfta upp barnen i vagnarna, köra matvagnen över tröskeln vilket innebär att man måste göra ett litet lyft. Att föräldrar vill gärna lämna oroliga/ledsna barn direkt i famnen, att gå ner på barnets nivå är inte så lätt när man är stor som ett hus i sin graviditet... Har ni som vi höj och sänkbart skötbord, går det ända ned eller måste man ändå hjälpa de allra minsta barnen upp med ett lyft? Hur är era handfat placerade, våra är i barnens nivå vilket gör att man måste böja sig och inte har ergonomin rätt eftersom man har svårt att knäböja och komma upp. Våra är dessutom placerade så att man får sitta inklämd i ett hörn för att överhuvudtaget komma ner. Och med en basketboll till mage så får man inte plats helt enkelt...
Tänk bara på allt du gör under en dag och beskriv det noggrant, speciellt alla lyft!