• Coursell

49 bett på min 4-åring, hjälp mig! Vad kan/ska jag göra nu? :(

Jag behöver verkligen råd!

Vi har inte speciellt mycket mygg hos oss, men min 4-åriga dotter är som en magnet när det gäller mygg verkar det som. Har aldrig sett henne bli biten, men varje morgon har hon ett gäng nya bett. Har funderat på om vi fått loppor då många av betten är så pass små, men det är bara hon som får bett och hon sover nästan hela nätterna mellan mig och maken.

Nån mer som har det så här?
    Vad har ni gjort?
    Hittade myggmedel i skåpet som jag tänker smörja in henne med innan sovdagsikväll för att se om det hjälper.

Stoppade henne precis i badkaret och passade på att räkna dem nu...47 på överkroppen och 2 på låret. Hon har alltså 49 st kliande bett just nu och jag får panik för hennes skull!Skrikandes Jag ser hur hon kliar och hon vänder och vrider sig hela nätterna

Fotade en arm i morse, 14 myggbett på bara en arm, 8 blev med på bild...

• Svar på tråden 49 bett på min 4-åring, hjälp mig! Vad kan/ska jag göra nu? :(
  • MissLillan

Tyvärr vet jag inte så mycket vad du kan göra. Skaffa myggnät till fönster om det är öppet när ni sover. Annars så hjälper tavegyl mot klådan!

• saltabanditen

Plocka skvattram i närmsta träsk och häng upp lite här och var. Sen kopplar du av och inser att det är sådär i vildmarken... Myggbett vänjaer sig kroppen vid, det finns ingen anledning att du räknar dem, möjligen dottern dårå...

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Marpal

Lite Hydrokortison kan hjälpa när betten kliar som värst. Även Mildison är bra men det är starkare och då bör man, om man ska ta det över stora delar av kroppen, konsultera en läkare.
    Att sedan undvika fler stick är svårare, vi har samma problem här hemma... Jag håller koll på Lillan så gott jag kan och i sovrummet har vi myggskydd för fönstren och dörren stängd till resten av huset.

• Coursell

Jo, det är ju en variant, fast då måste jag klä in våran säng också
     Hälften av betten får hon dagtid, jag försöker hålla henne klädd, men i denna värme klär hon ju bara av sig oavsett hur tunna kläderna är
    Har afterbite, men jag ska åka och köpa tavegyl imorgon...tack för tipset.

Ingen mer som har barn som får så  många bett?

• Sofie 87

Det kan inte vara vattkoppor eller svinkoppor eller liknande?

• Coursell
    saltabanditen skrev 2010-07-04 21:05:34 följande:
    Plocka skvattram i närmsta träsk och häng upp lite här och var. Sen kopplar du av och inser att det är sådär i vildmarken... Myggbett vänjaer sig kroppen vid, det finns ingen anledning att du räknar dem, möjligen dottern dårå...
    Bor ju knappast på vildmarken en gård, där det ständigt blåser...
  • Coursell
    Sofie 87 skrev 2010-07-04 21:09:13 följande:

Det kan inte vara vattkoppor eller svinkoppor eller liknande?

Nej, det blir bett och så försvinner dem och så får hon nya, hon har hållt på sedan solen visade sig i våras Hon hade så här förra året också några gånger, men då trodde vi hon fått krypet under tröjan och det därför var så många stick...
  • saltabanditen
    Coursell skrev 2010-07-04 21:11:46 följande:
    Nej, det blir bett och så försvinner dem och så får hon nya, hon har hållt på sedan solen visade sig i våras Hon hade så här förra året också några gånger, men då trodde vi hon fått krypet under tröjan och det därför var så många stick...
    Ingen vildmark, blåst osv. Har ni varit utomlands?

www.google.se/imgres%C3%A5n_v%C3%A4gglus-300x241.jpg&imgrefurl=www.vaggloss.se/vaggloss-bett&usg=__odnCoFmQtt3bmY6gaUauqjZzQXI=&h=241&w=300&sz=13&hl=sv&start=8&tbnid=b9vzbwyR0sZD4M:&tbnh=93&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dv%25C3%25A4ggl%25C3%25B6ss%2Bbett%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DG%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26gbv%3D1%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1

Om länken inte funkar kan jag pm. Den var ju en km lång...
    Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • lövet2

Så där ser jag ut om benen just nu! Vi har djävulskt mycket mygg och knott. Min 6-åring ser heller inte riktigt klok ut. Men inomhus är det ganska lugnt. Vi öppnar inget fönster utan att sätta i myggfönster, och dörren får inte stå öppen heller. Sedan jagar vi myggor före läggdags så att det förhoppningsvis inte finns fler än 1-2 myggor inne.

Myggbetten smörjer vi med Vademecuum eftersom Salubrin stinker så illa.

Svar på tråden 49 bett på min 4-åring, hjälp mig! Vad kan/ska jag göra nu? :(