Jag har testat rätt mycket, har haft en behandling med hormontablegtter och p-piller tillsammans (Neovletta 28 + provera) som jag hade i 9 månader, har även provat suprecur nässpray men det hjälpte inte alls det fick mig bara att må ännu värre. Har gått på starka smärtstillande, provat allt som finns att nämna i den delen.. Går på Dexofen 100 mg+ panodil 100 mg och även TENS tillsammans för att kunna fungera något normalt, men det hjälper inte alltid. I och med att jag är så ung vill inte läkarna ge mig för mycket olika behandlingar och mediciner. Har genomgått två laparoskopier för att ta bort cystorna, vilket inte har hjälpt ett dugg, nu är allt dom säger att om inte min graviditet ta bort det mesta av mina bekymmer så finns det inte mer att göra. Ska sätta in en hormonspiral direkt efter (så snabbt jag får) efter graviditeten och även försöka amma så länge som möjligt edå det kan hålla endometriosen under kontroll.. Annars har jag inga mer val, jag vill ju även ha fler barn i mitt liv så att ta bort hela alltet är inget alternativ för mig :/ så nu hoppas jag bara att det ska bli bättre!! Under graviditeten har jag haft lite små problem med smärtor men har även problem med att jag har hydronefys (vidgat bäcken och vatten som står runt njuren) så går på smärtstillande nu under graviditeten också, spasmofen heter det, och ska genomgå kejsarsnitt på måndag. Så har bara varit massa nedgångar för min del så nu borde det bara kunna bli bättre!!
Jag hoppas verkligen att det ska funka för dig och att det blir bättre! Har du inte provat eller haft en TENS aparatt så rekomenderar jag det! Tyvärr är det en kronisk sjukdom och jag har pratat med andra som även efter att dom har opererat bort hela kittet har haft problem med smärtorna efterått också, då ärr bildningen efter cystorna kan irritera:/ så känns inte så positivt.. Men men inte mycket att göra, men jag lider med dig och hoppas verkligen du ska bli bättre, vet hur jobbigt det är!!
Styrke kramar till dig!