RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Jag ringde till RMC idag och frågade hur läget var, men hon sa att det är hög belastning och att man får räkna med de 3 månaderna.
Hoppas att det kommer snart dock så man vet något mer än bara vänta vänta.
Har inget bråttom eller så men det känns som att tålamodet och motivationen sänks
samtidigt som när jag är omkring mina vänner som alla har små bebisar och vissa har på G.
Jag njuter av varje stund med de samtidigt som mitt hjärta slits i tusen bitar 
Så härligt att se att det går bra för vissa:)
Grattis tjejer
Barnatro, vad jobbigt att behöva vänta på svar! Men det låter ju onekligen positivt
Jag håller tummarna för alla som är igång!
Ni som har gjort återföring av ägg/embryo, hur har ni känt er i veckan efteråt?
De flesta bör ju ha haft ont efter äggplock och återförande och man reagerar olika på Progesteron/Crinone, men vad kände ni under de 1-2 veckorna innan ni fick ta blodprovet? Var det molande värk som mensvärk, hugg, spänd mage, ingenting? Hade ni flytningar, spottings?
Jag är inne på min 18 dag med crinone...
Tack Camaro för att du delar med dig av dina erfarenheter. Är ju typiskt att symptomen ska vara så lika... Jag fick en förpackning Crinone utskriven, dvs 15 stycken, vet inte om jag kommer att få fler sedan om (när!) allt lyckas.
Jag fick när vi satte tillbaka det frysta nya instruktioner om att ta två crinone om dagen, vilket betyder 24 st innan testdag, sen ska man fortsätta med en om dagen till grav.test, så det där med max 15 får jag inte ihop...
Själv har jag haft ömma bröst och molvärk varje gång vare sig färsk eller frysförsök. Nu börjar det komma illamående och trötthet smygande så jag hoppas verkligen på positivt svar på måndag.
Lycka till alla ni andra också!!!
Jag kör oxå en crinone om dagen och jag började dagen innan insättning (ET). Tror att jag om jag får plus så ska jag fortsätta till v. 10. Jag har testdag på tisdag så det är nervöst här... :)
Intressant fråga, det här med Crinone. Jag har också bara fått ut en ask/ICSI. Får man fler utskrivna om det lyckas? Någon som vet?
Ja absolut! För mig har det aldrig varit några problem, har oftast behövt fler än 15. Ring bara ner till RMC så får du ett recept samma dag. Det står ju som sagt i deras papper att man ska fortsätta vid positivt svar tills vul, så det är ju bara att fortsätta.