Nafi83 skrev 2010-07-27 20:02:15 följande:
I vanligt ordning är region Skåne sjukt snikna och snåla. Här sätter man inte hälsan i främsta rum, utan ekonomin. Emma Ultraljudsklinik i Malmö gör TUL för en "hyfsad" peng, vilket vi tänker göra. Man vill ju veta att fostret växer som det ska!
Jag har också lagt på mig en hel del, trots att jag bara är i vecka 19, och undrar stilla hur det ska sluta. Jag skulle vilja stanna på +10 kilo men det verkar som att det är dömt att misslyckas, med tanke på att jag redan ökat fem kilo.
Idag ringde jag till min BM angående mina sammandragningar (som tilltagit under dagen) och hon har semester. Hon hänvisar till Dr.Hofte, som jag ringde till. Efter att ha fått en upptagetton i vid varje försök fick jag, efter en halvtimme, en röst i örat som sa att de stängt för dagen. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som sa åt mig att ringa gynakuten. På gynakuten fick jag ytterligare en röst i örat som sa att deras telefontid var slut...på en akutmottagning (???). Så nu sitter jag här och hoppas på att slippa åka in på akuten inatt. Förhoppningsvis blir det inte värre, så att jag kan vänta med att ringa tills imorgon. Att det ska vara så svårt att få hjälp...
Trist att du inte fick ngt svar på något ställe. Konstigt att gynakuten inte hade ngn som svara. Dom har ju alltid varit bra dom gångerna jag ringt dit...
Du har inte testat att ringa "vanliga" akuten, dom kan kanske koppla dig vidare eller ge råd och hjälp.
Hoppas du slipper åka in iaf och att sammandragningarna ger med sig...