• Thezz88

Vad finns det för sporter/sysslesättningar för vuxna??

Jag är 22år och har nästan hela mitt liv åkt konståkning. Har slutat för något år sedan och nu känner jag att jag vill göra nått igen. Jag har tränat lite på gym men jag skulle vilja göra nått i en grupp typ. Där man kan träffa lite vänner.
    Skulle vilja typ dansa eller nått. Men vet inte vart man ska vända sig. Kan ju inte börja i en barn grupp =) Har dansat förut så är ju inte nybörjare.
    Vad finns det annars för sporter/sysselsättningar man kan börja med när man är vuxen?? Och vart vänder jag mig??

• Svar på tråden Vad finns det för sporter/sysslesättningar för vuxna??
  • frökenelisabeth

Dans är jättekul! Utbudet beror väl lite på var du bor, men på lite större skolor brukar det ju finnas vuxenklasser i olika nivåer.

Vilken typ av dans är du sugen på då?

• JanaLiiN

Ja dans är fantastiskt, och du kommer att vara superduktig på det om du åkt konståkning. Prova en klubb istället för en dansskola (kul med det sociala också, och mest vuxna där).
    Swingdans (lindyhop, balboa), tango,eller kanske salsa? Det är bara att googla så hittar du klubbar.
    Har du en vecka ledigt i sommar så börja nu: www.herrang.com - swigdanskollo för vuxna!

• Thezz88
    frökenelisabeth skrev 2010-07-06 10:06:16 följande:
    Dans är jättekul! Utbudet beror väl lite på var du bor, men på lite större skolor brukar det ju finnas vuxenklasser i olika nivåer.

Vilken typ av dans är du sugen på då?
    Jag bor i linköping. jag har inte hittat några skolar alls. Det finns ungdomsklassaser på Medborgarskolan men de är ju från 14år och det känns ju lite fel.

Jag vet inte riktigt vad för dans jag är intresserad av. Vi har dansat det mesta i och med att jag har åkt konståkning så tränade vi en hel del dans också.
    Men typ modern,jazz,show
  • Thezz88
    JanaLiiN skrev 2010-07-06 10:09:16 följande:
    Ja dans är fantastiskt, och du kommer att vara superduktig på det om du åkt konståkning. Prova en klubb istället för en dansskola (kul med det sociala också, och mest vuxna där).
    Swingdans (lindyhop, balboa), tango,eller kanske salsa? Det är bara att googla så hittar du klubbar.
    Har du en vecka ledigt i sommar så börja nu: www.herrang.com - swigdanskollo för vuxna!
    Men för att dansa sådanna danser behöver man ju en partner och min sambo vill inte dansa och varken han eller jag vill dansa med någon annan.
    Fast det skulle ju vara kul för man blir ju jättesugen när man ser typ lets dance och sådant.
  • frökenelisabeth

Jag har dansat mycket jazz och show tidigare, det är superkul.

Linköping känner jag inte alls till, men trist om det nu är så fattigt på dansskolor där... Jag har mest dansat i Göteborg och Malmö.

Men som JanaLiin skriver, swing kanske kan vara något? Jag har själv varit sugen på det länge (och där är det mycket "äldre" som hänger, har jag förstått, alltså inte bara tonåringar), och anmält mig till några kurser, men aldrig kommit med för att det är för många följare som inte får plats.

• JanaLiiN

Det finns en swingdansklubb i linköping: rhythmswing.tk
    Det är sant att man får anmäla sig på en gång för att komma med som ensam dam, kanske finns det någon herre du kan gå med?

• Thezz88

inga ideer på vad man kan börja med för nått..?? vad har ni för sysselsättningar?? sporter??

• Thezz88

innebandy och golf känns inte som nått för mig. Ridning vet i fan, är det inte lite sent att börja med det när man är 22år? Är inet det jättedyrt med??
    Cykling är väl mest egen motion. Skulle vilja motionera och träffa folk.

• Kjell2
    Thezz88 skrev 2010-07-16 11:36:30 följande:
    innebandy och golf känns inte som nått för mig. Ridning vet i fan, är det inte lite sent att börja med det när man är 22år? Är inet det jättedyrt med??
    Cykling är väl mest egen motion. Skulle vilja motionera och träffa folk.
    Finns massor med vuxengrupper inom ridning för nybörjare
    Jag cyklar en del och ofta är vi ett gäng som kör ihop, dvs motion och träffa folk

Fler förslag:
    Samla ihop ett gäng och träna tillsammans och satsa på klassikern
    Skytte
    Kampsport
    Kajakpaddling
  • Probably the best    in the

Ridning kan man börja med när som helst i livet. Finns ju toppryttare som börjat rida som vuxna.
    Priset kan ju vara en nackdel, men om du kan börja på ridskola och lära dig grunderna kan du säkert bli medryttare på nån häst framöver. Som vuxen och med en bra grundkondis kommer du lära dig fort!

• Michisen

Pistolskytte började jag med - väldigt skojigt, även om jag inte kunnat utöva sporten på ett tag på grund av att jag träffade min man på grundkursen och är på smällen hela tiden sen dess. *hahaha*

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Thezz88
    Kjell2 skrev 2010-07-16 11:40:41 följande:
    Finns massor med vuxengrupper inom ridning för nybörjare
    Jag cyklar en del och ofta är vi ett gäng som kör ihop, dvs motion och träffa folk

Fler förslag:
    Samla ihop ett gäng och träna tillsammans och satsa på klassikern
    Skytte
    Kampsport
    Kajakpaddling
    Okej, problemet är det att jag inte har några att samla ihop. Jag har glidit ifrån de få vänner jag haft. Några har flyttat och några har bara försvunnit.
    Lite därför jag vill ha en sport/sysselsättning där man träffar folk. =)
  • Thezz88
    Probably the best in the skrev 2010-07-16 11:41:21 följande:

Ridning kan man börja med när som helst i livet. Finns ju toppryttare som börjat rida som vuxna.
    Priset kan ju vara en nackdel, men om du kan börja på ridskola och lära dig grunderna kan du säkert bli medryttare på nån häst framöver. Som vuxen och med en bra grundkondis kommer du lära dig fort!

Okej, vad menas med att man är medryttare?? vad kostar det att rida på ett ungefär??
  • Thezz88
    Michisen skrev 2010-07-16 11:43:39 följande:
    Pistolskytte började jag med - väldigt skojigt, även om jag inte kunnat utöva sporten på ett tag på grund av att jag träffade min man på grundkursen och är på smällen hela tiden sen dess. *hahaha*
    jaha det var ju lite annorlunda =) Var roligt att det gick bra för dig under grundkursen!! =)
  • Probably the best    in the
    Thezz88 skrev 2010-07-16 22:45:59 följande:
    Okej, vad menas med att man är medryttare?? vad kostar det att rida på ett ungefär??
    Kostnaden skiljer sig väldigt mkt var i landet du bor. Kolla in din orts ridklubb, borde ha en hemsida.
    Medryttare kan innebära olika saker det med, men oftast att nån vill ha hjäp att motionera sin häst. Ibland betalar man en del av ex stallhyran, ibland är det helt gratis.
Svar på tråden Vad finns det för sporter/sysslesättningar för vuxna??