• Saaaraa

Ett litet barn som VILL ha bikiniöverdel, låter du denne ha det?

Jag, som så många andra, är lite skeptisk mot att ha bikiniöverdel på ett litet barn. Idag var jag på jakt efter en baddräkt till dottern 2½ år men hon blev blixtförälskad i en bikini. Blev tokarg när jag föreslog någonting annat så jag tänkte"jaha, vi tar väl den då om det är den hon gärna vill ha... hon kan ju bada med enbart underdel"

Nu ikväll när jag packade upp grejerna så fick jag absolut inte lägga bort överdelen utan hon springer runt och har den på sig. Vill inte ens lägga den i lådan med övriga kläder. Hon gillar uppenbarligen den delen.

Vad gör man? Låter henne ha den när vi badar eftersom att hon så gärna vill? Känns ju som om att det är vldigt ANTI. 'Men samtidigt, vill hon så.. då får hon väl det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-08 10:53
    Ser att många kommenterar att det är jag som har beslutet och att ett sådant val inte styrs av barnet, att föräldern köper det som den tycker osv. Att man inte köper sådant som man tycker är lite opassande, eftersom att vi bestämmer.

Skrev det tidigare i tråden, men skriver det här också: Anledningen till varför hon fick välja den var för att hon hade blivit lovad att välja nya badkläder för att hon är så duktig på att numera våga bajsa i toaletten. Vanligvis väljer jag vad hon ska ha på sig, men den här gången hade hon fått lov att välja själv. Därför kändes det också fel att neka det hon allra helst ville ha.

Kort och gott så var det en "barnbikini" och inte av en typ som skulle passa en vuxen kvinna, överdelen hade hon på i typ 1 minut och sen åkte den av. Slutet gott allting gott.

• Svar på tråden Ett litet barn som VILL ha bikiniöverdel, låter du denne ha det?
  • L0ved

Jag är väl inte heller så förtjust i det. Men å andra sidan är det kanske inte hela världen om hon gärna vill.

♥ Angelina 080422 ♥ Liam 100422 ♥
  • stockholmsveckan

såklart hon kan ha det , är vell inget fel med en bikini?????
    det är ju inget sexuellt eller konstigt med en bikini i sån liten ålder???
    det är vella bara kul att hon gillar kläder och atthon vill ha en värre
    med en 14 åring som inte vill ha bekini

• Thaleia

Nuförtiden vill mina barn välja kläder själva fast när det gäller vissa saker så lägger jag in mitt veto Bikini är väl en sådan sak fast nu blev det inga protester när dottern blev lite småförälskad i en bikini för hon sa själv: "En sån får jag ha när jag blir större" och mitt svar: "Japp, det stämmer" och så tog vi en "vanlig" baddräkt som hängde bredvid.

• lövet2

Nej, jag låter inte småbarn välja vilka kläder som ska köpas. Först runt skolåldern får de vara med och välja.

• Saaaraa

Jag brukar heller aldrig låta henne välja, men nu hade jag lovat henne att få välja vilken baddräkt hon ville för att hon nu har börjat bajsa i toaletten Därför gav jag med mig när hon absolut bara ville ha den.

• stockholmsveckan

vad stor skilnad på bikini och baddräkt???

det är kläder vi pratar om inte nån galen sex utstyrsel

såklart att barn inte får välja kläder alltid, men det är ju inte fel att låta ett barn ha bekini
    ska en kille inte få ha bad kallingar???? halåå KLÄDER ÄR DET SOM SAGT
    tycker det är dåligt att förknippa bekinin med a ni vet

• BlommyNess12

Nej det låter jag inte mitt barn göra.

• Myrbäret

Ett litet barn vill dricka öl, låter jag denne göra det?
    Ett litet barn vill ha stringtrosor, låter jag denne göra det?
    Ett litet barn vill köra min bil, låter jag denne göra det?
    Ett litet barn vill ha bikiniöverdel, låter jag denne ha det?

Nej. Nej. Nej. Och nej.

Det är saker som inte passar ett litet barn helt enkelt. Dessutom så ser det också förjävligt ut.

• Lillsnufflan

Jag hade inte varit förtjust. Men jo, jag hade låtit henne ha den. Jag tror hon kommer att tröttna på överdelen rätt snabbt, jag vet att jag gjorde det när jag insåg hur obekvämt en bikiniöverdel satt när jag fick en som barn.

Svar på tråden Ett litet barn som VILL ha bikiniöverdel, låter du denne ha det?