Ett litet barn som VILL ha bikiniöverdel, låter du denne ha det?
Jag, som så många andra, är lite skeptisk mot att ha bikiniöverdel på ett litet barn. Idag var jag på jakt efter en baddräkt till dottern 2½ år men hon blev blixtförälskad i en bikini. Blev tokarg när jag föreslog någonting annat så jag tänkte"jaha, vi tar väl den då om det är den hon gärna vill ha... hon kan ju bada med enbart underdel"
Nu ikväll när jag packade upp grejerna så fick jag absolut inte lägga bort överdelen utan hon springer runt och har den på sig. Vill inte ens lägga den i lådan med övriga kläder. Hon gillar uppenbarligen den delen.
Vad gör man? Låter henne ha den när vi badar eftersom att hon så gärna vill? Känns ju som om att det är vldigt ANTI. 'Men samtidigt, vill hon så.. då får hon väl det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-08 10:53
Ser att många kommenterar att det är jag som har beslutet och att ett sådant val inte styrs av barnet, att föräldern köper det som den tycker osv. Att man inte köper sådant som man tycker är lite opassande, eftersom att vi bestämmer.
Skrev det tidigare i tråden, men skriver det här också: Anledningen till varför hon fick välja den var för att hon hade blivit lovad att välja nya badkläder för att hon är så duktig på att numera våga bajsa i toaletten. Vanligvis väljer jag vad hon ska ha på sig, men den här gången hade hon fått lov att välja själv. Därför kändes det också fel att neka det hon allra helst ville ha.
Kort och gott så var det en "barnbikini" och inte av en typ som skulle passa en vuxen kvinna, överdelen hade hon på i typ 1 minut och sen åkte den av. Slutet gott allting gott.