Inlägg från: paprikatingeling |Visa alla inlägg
  • paprikatingeling

Längtan efter syskon?

Tja, vi har också valt att gå  på Appolines lnje: vi är inte purunga och det tog lång tid att få till första barnet, då tar vi hellre "risken" att de kommer väldigt tätt än att det inte blir något syskon alls. Och så slipper vi fundera på vad som egentligen är den perfekta åldersskillnaden mellan syskon! :) Nu är iofs vår son redan 8 månader och vi har inte börjat syskonverkstaden än så tätare än ca 1 1/2 år blir det ju inte hur som helst.

Appoline: vi har faktiskt valt att gå på IVF direkt den här gången. Våra 8 inseminationer var så psykiskt påfrestande att vi bara inte orkar gå igenom det en gång till. Läkaren tyckte väl egentligen att vi skulle börja med inseminationer men förstod våra skäl. Avståndet till kliniken gör ju dessutom inseminationerna jobbigare. Nu missar vi visserligen chansen att få till syskonet "billigt" på första eller andra inseminationen och utan massa mediciner, men det är ändå det som känns bäst för oss.

• paprikatingeling

Jag känner mig inte heller så sugen på att gå igenom en förlossning efter att ha varit med om frugans (som också var ganska "lätt"). Är egentligen inte jättesugen på att vara gravid heller, men vill väl ha varit med om det antar jag. (och så var det ju vad vi kom överens om innan, vi vill ha fler barn och frun tycker att det är min tur nu).

Appoline: håller tummarna för nästa försök! Vi är också igång med IVF nu, långa metoden.

• paprikatingeling

Jag känner mig inte heller så sugen på att gå igenom en förlossning efter att ha varit med om frugans (som också var ganska "lätt"). Är egentligen inte jättesugen på att vara gravid heller, men vill väl ha varit med om det antar jag. (och så var det ju vad vi kom överens om innan, vi vill ha fler barn och frun tycker att det är min tur nu).

Appoline: håller tummarna för nästa försök! Vi är också igång med IVF nu, långa metoden.

Svar på tråden Längtan efter syskon?