Inlägg från: Elvirasmamma |Visa alla inlägg
  • Elvirasmamma

Vill inte amma vad ska jag ge då?

Hej!

Nu har inte jag läst din tråd så det kan hända att du får tips som andraa gett :P

Jag ammade i början men det funkade inte alls och på bb sa dom åt mej att jag skulle göra det och INTE ge ersättning med det enda och de andra :/ Blev jätte stressad och ledsen eftersom orken fanns inte å det kom inte så mkt mjölk i början heller.

Men jag köpte ersättning ändå Nan1(tror jag den hette) och semper 1:an. tetrapacken är helt perfekt när man e trött eller om man ska iväg eftersom den är färdigblandad. Pulvret är mer ekonomiskt och man blandar ju det med kallt vatten å värmer. Sen när det gått en viss tid och barnet blir äldre går man ju bara över till 2:an (det står på förpackningarna)
    Alla barn kan äta ersättning som finns att köpa nästan i varenda affär.

Jag skulle även vilja rekommendera mam nappflaskor det är nämligen hål i botten (rinner ej ut :p ) och det gör att de inte blir luft i nappflaskan. Och det bildas inte någon gas i magen av denna flaskan finns både stora och små att köpa på apoteket men även coop, willys, ica m.m. Dock kostar dom mellan 50-65kr beronde på vilken affär man köper dom. Men den kan man ju ha väldigt läääääänge och det är värt priset. Jag har rekomenderat den till alla mina vänner och dom är supernöjda med den.

Av ersättningen kan barnen bli årda i magen  (inte alla barn)  skulle det vara så illa tala med din barnmorska annars kan du gå till apoteket och köpa bifidus det är som välling fast annat innehåll tror den är från 1 eller 3 månader.

Och vet du vad? Bara för att man ger ersättning så är man en SUPERBRA mamma =)
    Det är jättemånga som ger ersättning i stället...

Hoppas jag har gett lite råd som ingen annan har :P hehe..
    Ha en underbar dag och lycka till

Svar på tråden Vill inte amma vad ska jag ge då?