Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

HATAR CSN!

Rozor skrev 2010-07-07 18:47:54 följande:
    ja i detta fallet var det ju ditt eget fel..som betalade in för lite..dubbelkolla ALLTID¨innan du trycker på SKICKA,
    och du,tv på avbetalning behöver man inte,köp en du har råd med istället....
    Detta är kr o här stöttar man. Alla kan göra misstag. Men ts; ingen får lämna ett ärende till Kronofogden utan att ha skickat inkassokrav och dessutom kan du bestrida Kronofogdens krav. Du hamnar visserligen i tingsrätten, men möjlgiheten finns. Så ring Kronofogden o påpeka att de gjort fel så det smäller. Vill du köpa en tv på avbetalning är det din ensak.
  • Här och nu
    Rozor skrev 2010-07-07 19:01:34 följande:

så du menar att man ska stötta nån som gjort ett medvetet fel?

Lägg ner direkt. Detta är kr. Och ett par kr är löjligt.
  • Här och nu
    Rozor skrev 2010-07-07 19:39:06 följande:
    men det går väl FÖRST till inkasso innan det går till KFM?
    Ja, vissa bolag skickar först påminnelse o ibland flera st. Men inkasso måste ALLTID skickas från ALLA bolag. Ts måste ha missförstått nåt.
  • Här och nu
    Clotilda skrev 2010-07-07 19:59:48 följande:
    Fast nej, det gäller inte statliga bolag som jag och fler med mig redan nämnt i denna tråd. Statliga bolag skickar direkt till Kronofogden efter obetald påminnelse.
    Ts har inte ens fått en påminnelse och jag kollade med KFM när jag bestred en faktura. De sa att INGEN får skicka krav genom dem UTAN inkassokrav.
  • Här och nu
    Clotilda skrev 2010-07-07 20:13:19 följande:

Då är det möjligt att inkassokrav är samma som påminnelse. Inkassokravet kan utfärdas av fodringsägaren, i detta fall CSN, och det finns ingen lag att man måste anlita ett inkassoföretag även om många (icke statliga) företag väljer detta alternativ.

Påminnelse har förmodligen gått ut till TS men kanske kommit bort eller tappats bort på något vis, eller kanske inte registrerats då TS redan trodde att hen hade betalat.

Verkar inte som om ts fått nån påminnelse.
  • Här och nu

Ts; fick du nån påminnelse?

• Här och nu
    SailorGirl skrev 2010-07-07 21:07:06 följande:
    Autogiro is the shit, så slipper man göra fel med sina inbetalningar.
    Ja, jag tog det på hyran pga. mitt giro strulade.
  • Här och nu
    Kyltsi skrev 2010-07-09 14:42:13 följande:
    TS kanske har ett liv utanför FL?
    Startar man en tråd bör man va aktiv i den, men ts fick påhopp från början.
Svar på tråden HATAR CSN!