• Anonym

HATAR CSN!

Låter konstigt och som de har gjort helt fel!

Jag har min återbetalning på autogiro. En månad hade jag tabbat mig och det fanns inte täckning på kontot. Fick då ett brev hem där detta konstaterades och n-vis möjlighet att betala (avgift 50 eller 150 kr - minns inte). Gjorde det och saken var ur världen.

Varken de eller någon annan får skicka direkt till KFM utan påminnels!

• Anonym

autogiro är ingen dum uppfinning

• Anonym

Man får ju inte en anmärkning bara för att ett obetalt belopp går till fogden, anmärkningen kommer när man inte betalar räkningen man får från fogden, har ts missat även denna räkning så är ju anmärkningen helt och hållet självförvållad och har ingenting med csn att göra.

• Anonym
    Rozor skrev 2010-07-07 19:01:34 följande:

så du menar att man ska stötta nån som gjort ett medvetet fel?

medvetet? du tror TS försökte blåsa CSN på 3:- ?
  • Anonym

Jo, Csn får skicka direkt till kf. Allmänna mål får skickas för betalning utan inkasso innan.
    Sen är 3 kronor för lite, en löjlig anledning och borde rent humant kunna avskrivas. Men vissa männisor är paragrafryttare.
    Bara att beklaga och se som en lärdom. (eller tänka att TV:n ramlat ner, börjat brunnit och du hade dött! :P ..allt händer av en anledning-tänket du vet..)

• Anonym

jag har fått påminnelse från CSN, så nåt stämmer inte.

• Anonym

Jag missade att betala till CSN i februari. Efter någon vecka fick jag en påminnelsefaktura, som jag betalade. Ingen kronofogde, ingen betalningsanmärkning.

Det låter jättekonstigt att TS fick en betalningsanmärkning på direkten.

• Anonym
    JossBergendahl skrev 2010-07-08 11:47:10 följande:
    Är det inte så att man får betala e avgift på typ 650 spänn när ett ärende går till kronofogden? Så ni som undrar varför han inte betalade direkt, de där 3kronorna förvandlades till 653kr och då kanske det inte fanns pengar per omgående?
    fast först får man en påminnelse...
  • Anonym

Jag har mitt CSN-lån på autogiro och när jag bytte bank blev det allmänt kaos och det drogs från fel konto som inte hade täckning.
    Men det enda som hände var att de la till 100 kronor och sen fick jag betala dubbelt månaden efter.

• Anonym
    Anonym (erfarenhet) skrev 2010-07-08 13:42:22 följande:
    Jag betalade inom utsatt tid, men fick en anmärkning ändå.
    Försökte ringa till CSN, men de var benhårda och ville inte dra tillbaka. Kanske fick du tag på en vänligare själ än jag...
    Det hände mig med, när jag inte betalade i tid pga. ett missförstånd från min sida, jag hade fått påminnelser och försökte få till ett uppskov och nedsättning eftersom jag blivit av med min inkomst, men vissa omständigheter gjorde att jag inte dubbelkollade att csn fått in mina papper om nedsättning.  Försökte få csn att ändra sig eftersom jag kunde betala direkt men det gick inte utan det fick bli via KFM och då fick jag en anmärkning. 
Svar på tråden HATAR CSN!