Inlägg från: helenvaupptaget |Visa alla inlägg
  • helenvaupptaget

Fästingbett, orolig..

MissLaila skrev 2010-07-10 09:14:19 följande:
    Hade utan tvekan Borrelia, även misstänkt TBE.. =(
    Var du hos läkare=
    Jag har haft borrelia 2 grr var av en gång gick det ej över med medicin så har vart allvarligt sjuk i över två år nu!
  • helenvaupptaget
    MissLaila skrev 2010-07-21 11:02:30 följande:
    Jag äter antibiotika.. Märkert har försvunnit betydligt, men är fortfarande kvar.. Huvudvärken kommer och går, men vet inte ens om det har med fästingen att göra..
    När fick du din huvudvärk? Har du alltid haft huvudvärk osv? Har du andra symtom?
  • helenvaupptaget
    MissLaila skrev 2010-07-21 18:36:56 följande:
    Jag hade huvudvärk från några dagar efter bettet, spydde en dag, och va illamående flera dagar.. Ont i kroppen.. Men trodde det va pga nattjobbet, men det trodde inte läkaren.  Trött har jag varit sedan helgen, men har jobbat i stort sätt dygnet runt.. Och så är man ju småbarnsförälder..
    Har inte haft ont i huvudet på ca 5 dagar men det kom igår igen, ont i tinningarna och upp över skallen.. Har ont i nacken och lite andra muskler.. Nu idag kom även bihåls ont och täppa.. Ingen feber, har jag inte haft nån gång..

Om det är borrelia eller TBE har jag ingen aning om, och jag är väl inte så rädd för det heller.. Kan ju vara nått annat.
    Okej hoppas det :) för mig startade det starx efter mitt fästng bett och mitt borrelia märke.. Det var för 2 år och 2 månader sen. Har inte haft en frisk dag sedan dess. Blir sjukare för varje månad och kan inte gå n'r dte är som värst:( har bihålsinflammationer hela tiden.. osv osv... :( och livmoderinflammationer... och beninflammationer... och käkledsinflammationer.. varenda kropsdel är förstörd.. jag har fått 2 st inflammationer i 2 av de anisktsnerver man har.. vet inte om dett aär för borrelian.  starta samma dag som den dock:(
  • helenvaupptaget
    bakeacake skrev 2010-07-21 21:37:37 följande:
    Låter som att du fått en släng av ev borelia artrit. Det har jag och det fungerar som vilken reumatisk sjukdom som hellst med inflamerade leder..
    Nått är det iallfall. Jag ska söka vård i tyskland när jag mår lite bättre. Jag blir alltid så extremt mycket sjukare på sommaren... :(
Svar på tråden Fästingbett, orolig..