• Queenie70

Borrelia?!

Åk till doktorn och visa upp så snart som möjligt. Ta inga risker med den sjukdomen för guds skull. Fattar inte att sjukvårdsupplysningen kan vara så nonchalanta över nåt så allvarligt.

• Queenie70

Och det är inte alltid man hinner se fästingjäveln innan den släpper igen.

• Queenie70

Eftersom det är två bett brevid varandra, kan det även vara loppbett. Djurloppor som biter människor, brukar testa med två, tre bett, innan de accepterar att det var fel individ de bet och hoppar vidare. Det är ofarligt men kan ju också ge en reaktion om man är känslig.

• Queenie70
    Winglur skrev 2010-07-08 00:23:47 följande:
    Nej jag fattar inte,
    dom tyckte inte alls att det lät nåt farligt och att det förmodligen var ett myggbett.

Men hon verkar inte besvärad av själva bettet heller, att det skulle klia eller så...

Tycker att det är så konstigt bara att jag skulle ha missat själva fästingen. :/ 
     Dom e ju skitsmå en del och kanske bara satt några minuter. Själv fick jag TBE av en fästing jag aldrig upptäckte.
    Värt att kolla upp för att vara på den säkra sidan i alla fall tycker jag.
  • Queenie70
    Winglur skrev 2010-07-08 00:24:36 följande:
    Ok, men hon har inte umgåtts med några slags pälsdjur...
    Finns dom ute i gräset typ? 
    Ja, eller på stranden i sanden...De kan ju ha hoppat från vilken hund som helst, upp på en människa och sedan vidare till nästa så det är inget märkligt.
Svar på tråden Borrelia?!