Michiyo skrev 2010-08-02 20:22:10 följande:
barn kan vara så grymma :( jag gillar det där med bestraffningssytem.. kunde ha behövt när jag gick i skolan.. och nu är det ju ännu värre.. barn som tror att dom kan bestämma tyvärr.. dessutom så när man går förbi skolor här i wales ser man ju hur det är grupper av folk tillsammans.. och andra spelar nått bollspel eller något.. jag fick världens chock när jag va här första gången.. det skulle ha varit i sverige det..
dessutom kan dom inte skolka från skolan heller för det syns ju så väl om dom gör det med uniformer.. jag var tyvär en av dom som inte kunde ha brytt mig mindre i skolan (tröttnade när jag hade bytt skola för 6 gången pga arbete på annan ort).
jag tycker dock att rektorn borde ha tagit tag i det hela.. fått bråkmakarna att byta skola soms traff eller något. men jag hoppas han inte fick några större men efter allt det där.. kan ju sätta sig riktigt hårt hos vissa.
men men inget man kan göra åt det tyvärr.
Jappp... Jag är också ett stort fan av deras system, och som du sade, det är inte bara att dra ner på stan o skolka, för folk som ser dem ringer skolan direkt.. (Med bestraffning som följd..) Ja sverige har mycket att lära sig av deras system, men jag betvivlar att de någonsin skulle se utanför sina egna ramar...
Rektorn i sverige kunde inget göra, hans händer var bundna s a s.. Den som fick göra jobbet, var jag.. Jo då, grabben har men, det vore väl konstigt om han inte hade det efter dessa år, men han är en stark kille...

Och han är så lycklig över att vara tillbaka här nu...
Hur länge har du bott här nu, och om jag får vara näsvis och fråga, var bor ni??

Vi bor tillfälligt i st mellons, men vi vill dra oss tillbaka till Abergavenny, där vi bodde förut...